Jump to content

Bulkete hylser fra 1/2 auto


ruger1022

Recommended Posts

Driver og skyter med min Browning Bar i 30-06 og tar vare på tomhylsene for eventuell innkjøp av ladeutstyr og omlading i fremtiden. Nesten alle hylsene som kommer ut av rifla har en liten bulk helt på tuppen av hylsehalsen.

Klarer en helpressingsdie å rette opp dette,går den inni, eller er det bare å kaste hylsene?

Både Partizan og Normahylsene blir bulkete. Tips for å unngå bulken? Gasstrykksreguleringa er ikke rørt, og hylsene kommer ut i ca 90 graders vinkel.

 

th_02001_06062009160_122_360lo.jpg

Link to comment
Share on other sites

Den kan du nok bruke samt en veldig trang/liten bushing tror jeg bruker .333 tommer i kal 30 når jeg lader med molykuler for ekstra grep så bruker du den eller kanskje .332 så har du nok hold på kula. Ellers har jeg brukt RCBS Smalbase die til min lading. Obs vet ikke om den kommer i 30.06 også da det er i 308win jeg har ladet.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel egne dier for halvauto siden de krever litt større toleranser for å mata skikkelig?

 

Er vel bare helpressingsdier som er å anbefale for halvauto. Da skal hylsene få tilbake sitt originale utgangspungt, med de rette klaringer.

Link to comment
Share on other sites

De hylsene der er egentlig veldig pene sammenliknet med det som kommer ut av en Heckler & Koch produsert rifle ned stjernebrett og innbrent sot :)

 

Så lenge jeg ikke finner veldig skarpe innbrett i hylsemunningen så går hylsene i pressa. I verste fall så sprekker hylsehalsen og presisjonen blir deretter. Jeg er mye mer redd for hylser som begynner å slites nær hylsehodet. For eksempel har jeg en fransk sak som spiser relativt skjelden ammo og har en ekstraktor man kan flå elg med - med påfølgende hylsehodeslitasje. Slike ting er mye mer irriterende :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...