Jump to content

Kjøpe elektroniske hørselsvern fra utlandet?


Kjetil-A

Recommended Posts

Kjøp Sordin, har prøvd 2 forskjellige Peltor og etter min mening er Sordin best. Uansett hva du velger, så pass på at du får hygienesett i silicon med. Det gjør uansett opplevelsen av hørselvernet du velger blir 50% bedre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Sordin Supreme Pro - http://www.xxl.no/shopping/ShowItem.aspx?id=83405.

Altså storebroren til hørselvernet som Ilatad viser til. Jeg mener de er verdt de ekstra 300,- i

form av bedre lyd og driftstid. Denne modellen har også lydforsterkning, som kan være veldig

kjekt på skytebanen. Da vil du fortsatt kunne høre på standplass, selv om du har propper også

(unntatt smellene, selvfølgelig :wink: )

 

Fatter har Peltor Sport Tac, da disse passer bedre til kålørene hans, hehe. Koster ca en høvding

http://www.magasinet.no/display.aspx?menuid=511&prodid=2193

Har et greit inntrykk av disse også.

 

Anbefaler at du prøver før du kjøper, jeg anbefaler Supreme Pro eller Sport Tac, velg bort Supreme Basic'en.

Link to comment
Share on other sites

Jeg klarte naturligvis ikke å dy meg og bestilte de fra utlandet, og dere har helt rett... De er litt store kansje. Men når det er sagt så er de veldig gode, og det er ingen irriterende ledning som kobler sammen høyre siden og venstre siden. Det betyr at jeg kan stille lyden på hvert øre. De gjengir også lyden meget godt. Har ikke testet dem med jaktradioen enda, men det kommer :) . Så bortsett i fra det gjenstår det å se hvordan de er å skyte med og om størrelsen på dem ødelegger for skyting eller om det ikke er noe big issue :lol: De kostet meg tilsammen med frakt og toll (ja de ble tatt inn og fortollet :evil: ) 850 norske kroner.

 

(Jeg snakker da om dette elektroniske hørselsvernet: http://www.elvex.com/Com-550.htm)

Link to comment
Share on other sites

jobber med elektronikk. anbefaler alltid uansett. med mindre man får 30-40% avslag iforhold til norsk pris at man kjøper elektronikk i norge. (en regel jeg følger selv)

 

Er fordi at de "kan oppstå" problemer. Norske lover og regler er ja, nesten 5 ganger strengere enn mange andre land.

 

Så en kan "spare" penger på å kjøpe noe i utlandet, men hvis det skulle oppstå problemer så er det max kjipern å ha kjøpt ett produkt i utlandet og bo i norge.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kan jo kort oppsumere mine erfaringer med el hørselvern, har hatt/har noen slike..

Peltor sportac - sitter særdeles dårlig på huet, dårlig tetting rundt ørene (kansje huet mitt som er litt rart..

Sordin type "billig" - helt greie i bruk, tåler LITE fuktighet!

Sordin pro x (eller hva nå de heter - helt greie dem og, men har du dem på huet 12 timer om dagen, 5 dager i strekk, så går elektronikken i stykker, samme hvor mye du tørker dem!

Peltor comtac I & II - i korte trekk samma klokkene, litt annerledes utseendemessig, knall hørselver! sitter godt på huet, og elektronikken tåler mye fuktighet, kjøper man til silikongreiene, så tetter dem definitift best!

 

så er det jo bare å velge hvor mye hørselen er verdt..

Og bruk propper på banen, selv om du har klokker på...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...