Jump to content

Spørsmål om løpende elg


Recommended Posts

Mener å huske at jeg skrudde 45 knepp på en Tasco 6-24x40 den gangen jeg drev med skruing. Etter at de nye elg-figurene kom som har "hakeskjegg", har jeg aldri brydd meg med det. Holder i overgang skjegg/hals i forkant av halsskjegget, det passer med mine ladninger. Så slipper man å være 90 knepp feil iblandt........

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Fikk også beskjed om 30 cm når jeg kjøpte ny kikkert. (eller egentlig sa de 30 knepp, men har bare 0,5 cm-knepp, og tror de blanda med s&b.)

 

Har også et spørsmål angående skyting i skjegg-gropa (har ikke orka å sette opp regnestykke), hva bør hastigheten da være?

Link to comment
Share on other sites

Ca. 800-820 ms passer greit for min del, men jeg skyter som ei kråke på elgen :) Mange av dem som har peil bruker da rekrutt og den er jo ladet til ca. 800 ms, og det går jo greit ser det ut til. De holder jo stort sett på øyet, men det blir ikke rare forskjellen i forsprang.

Link to comment
Share on other sites

Flotte greier, takk for informative svar! Vet ikke om det er noe å prøve på, blir jo mye skruing mellom fasthold og elgbane men får prøve noen serier å sjekke!

 

Skyter med 800ms jeg også, ser ut som fremkant skjegg passer bra, og da blir øyet litt langt frem! Er fersk på dette, men løpende elg er utrolig morsomt :D

Link to comment
Share on other sites

I mangel av elgbane i nærheten har vi laget oss en løypestreng som vi sender avsted en helfigur av hjort . Jeg trur at figuren har litt større fart enn elgbanefiguren , da vi må holde ca.60 cm foran innertreff . Vi skyt stående på ca 60 m .Moro er det :lol: Er det noen som kan fortelle hvor stor farten på en elgbanefigur er?

Link to comment
Share on other sites

Tellte klikk på Elite 4200 nå, en runde er 48 knepp, da er det ikke så vanskelig å holde styr på :-)

 

Elgkarusell på Alvdal i morgen, da blir det testet tenker jeg! Rapport kommer hvis jeg ikke dr...ter meg ut helt da!!

 

Kammerfolk som skal dit ?? (101 klubben fra dalsbygda kanskje:-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...