Jump to content

Lange engangshansker, hvor?


Grimm

Recommended Posts

Jeg har kikket rundt og søkt på nettet, men jeg sliter med å finne en spesiell type lange engangshansker. De er vide ved underarmen, rekker opp til rett over albuen og avsluttes med strikk som holder dem på plass.

 

Jeg har så langt hatt et lite lager av hansker jeg har tatt med meg fra England, der de finnes på de lokale "farmers shop". Jaktguidene sverger til denne typen hansker, da de enkelt går utenpå og rekker forbi mansjettene på jaktjakken. Du kan med andre ord slakte uten å ta av jakke eller brette opp ermene, og uten å måtte passe på at ikke jakkeermer og slakt kommer i kontakt med hverandre og søler hverandre til. Med andre ord en enkel måte å oppnå god renslighet ved slakting.

 

Noen som vet hvor jeg kan få tak i slike hansker?

Det eneste jeg finner er Felleskjøpets skulderlange hansker, men det blir litt voldsomt igjen. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er den sykeste prisen jeg har sett noen gang... Glad jeg ikke trenger å betale det når jeg kjøper inn. (Kjøp fra veterinærmedisinsk firma, det er helt andre priser. Kalles rektaliseringshansker).

 

Har sett litt rundt å klarer ikke å finne noen sånne hansker du prater om på Kruuse, JFA osv. Men det de har er hansker som de på xxl (Strekker du dem der du ville hatt strikken blir de noe smalere sånn at de ikke sklir ned så lett. Det finnes også lange hansker med forlengelse som du trer hode gjennom. Ser kanskje litt voldsomt ut, men da slipper du at de glir ned og det blir reinslig. På en elg må man jo uansett ganske langt inn, så det gjør lite at hansken er lang.

Link to comment
Share on other sites

Takker for tips. Det virker som om det er mest slike skulderlange som finnes i markedet, og da kan jo Felleskjøpets være et rimelig og tilgjengelig alternativ.

http://www.fk.no/trade/productview/455335/815/

 

Håper fortsatt å få tak i noe som likner mine favoritter. Kanskje det er på tide med en ny jakttur til den store øyen i sørvest... :)

 

I så fall en av tidenes tynneste unnskyldninger for en jakttur i utlandet; "Jammen, jeg trenger jo nye engangshansker." :lol:

Link to comment
Share on other sites

Takker for tips. Det virker som om det er mest slike skulderlange som finnes i markedet, og da kan jo Felleskjøpets være et rimelig og tilgjengelig alternativ.

http://www.fk.no/trade/productview/455335/815/

 

Håper fortsatt å få tak i noe som likner mine favoritter. Kanskje det er på tide med en ny jakttur til den store øyen i sørvest... :)

 

Ja sånne funker fint, og som sagt hvis du strekker de der du vil ha en strikkeffekt så blir de sittende ganske greit. (Bruker sånne ganske mye da jeg er veterinærstudent)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...