Jump to content

Ny pipe til Sauer 202


Siggen

Recommended Posts

Hei godtfolk,

 

Har en Sauer 202 Jakt Match som jeg ønsker å kjøpe en jaktpipe til.

Har en 24" 17mm pipe i 6.5x55 som jeg bruker til jaktfelt, men ønsker ikke å bruke denne til jakt.

Har sett litt på en 20" pipe i 8x57 IS og ønsker å montere lyddemper på denne, men er litt usikker på dette kaliberet. Kan også velge mollom .270 Win,7 x 64, .308 Win,.30-06 og 9,3 x 62

Har en std. jaktstokk og 3 skudds magasin. Ønsker å ha en så lett børse som mulig. Skal brukes til rådyr, hjort og elg. Ikke så lett å velge så hær trenger jeg litt veiledning.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har merket meg at den godeste Jørund Lien har en 202 med 8x57 pipe. og han bruker den mye. I mine øyne er det et kvalitetsstempel. Forøvrig har det blitt rett så mange av oss etterhvert som har pipe i 6,5x55 og 9,3x62 i 202'ene våre. Det er ikke uten grunn, for denne kombinasjonen er meget anvendelig. Men vær for all del ikke redd for å gå for det havesyken krever. Det går alltids an å kjøpe flere piper etterhvert, og 8x57'en er overhodet ikke noe dårlig kaliber.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jasså - det er her det skjer. Småabstinenser etter at S... ble stengt. :lol:

 

Har en 202 i 30-06, og 61cm pipe. Skal ha demper på denne (Hausken medium) men har etterhvert blitt litt i tvil om hvor mye jeg skal kappe.

 

Hausken Medium, bygger 86mm, forskyver balansepkt. ca 55mm, og er ca. 370 gram.

 

Hadde opprinnelig tenkt å kappe ned til 56cm, for ikke å tape for mye "skyv".

 

Noen gode forslag?

 

edit - Kjøpt demper til 9,3, da det sansynligvis kommer ny pipe i hus. Vil nok bli samme problemstilling der.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...