Jump to content

mateproblemer med AR-15/klone


Recommended Posts

Du sa det vel selv, bytta avtrekk.

 

Har det nye avtrekket ditt lettere hane og/eller slappere fjær en det orginale? Grønne pølser og liknende ammo har harde tenhetter og trenger anslag med litt trøkk i.

 

Dagfinn

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Stille's problem er løst.... men jeg sto og hamret med min "ny modda" buskmester i går. Den har blitt 1,5" kortere i den ene enden og fått montert en miculililiil...micklikuk.. mucil... "skyter jævla fort med revolver kis" komp, Og blitt ca 1,5" lenger i andre enden hvor en kolbeforlenger er montert.

 

Når jeg sto og hamret løs med dobbeløt skudd og fullt 30skudds mag, så hang sluttstykket seg opp etter to sudd, og måte lures ned igjen (Fikk faktisk brukt den dingsen med knappen på siden...) skjedde et par ganger ved dobbeltskudd... mystisk :?

 

Åffer skjer dette?

 

(Manglende puss kan være en faktor :oops: )

Link to comment
Share on other sites

Stille's problem er løst.... men jeg sto og hamret med min "ny modda" buskmester i går. Den har blitt 1,5" kortere i den ene enden og fått montert en miculililiil...micklikuk.. mucil... "skyter jævla fort med revolver kis" komp, Og blitt ca 1,5" lenger i andre enden hvor en kolbeforlenger er montert.

 

Når jeg sto og hamret løs med dobbeløt skudd og fullt 30skudds mag, så hang sluttstykket seg opp etter to sudd, og måte lures ned igjen (Fikk faktisk brukt den dingsen med knappen på siden...) skjedde et par ganger ved dobbeltskudd... mystisk :?

 

Åffer skjer dette?

 

(Manglende puss kan være en faktor :oops: )

 

Du har sikkert så raske dobbeltskudd at børsa ikke henger med... :D

 

Skjer dette når magasinet er fullt eller....

Link to comment
Share on other sites

Det har ved ett par anledninger skjedd meg med S&B 55gr at sluttstykket (RIP) ikke går langt nok bak og dermed ikke henter ny smellbonbon fra magasinet. Dog bare ved stående skyting. Så jeg regner med at den ikke er helt slik den burde være i en AR15.

 

Det samme skjer OFTE med wolf. Var og ventilerte litt forsvarspapp med wolf her om dagen og da rant det over med ufullstendige omladninger.

 

Er litt verre med wolf fordi bolten tar tak i lakken på hylsen og dytter den frem og låser den halvveis inni kammeret.

 

Dette forekommer aldri med kongens ammo. Da sier det pang hver gang.

Link to comment
Share on other sites

Det har ved ett par anledninger skjedd meg med S&B 55gr at sluttstykket (RIP) ikke går langt nok bak og dermed ikke henter ny smellbonbon fra magasinet. Dog bare ved stående skyting. Så jeg regner med at den ikke er helt slik den burde være i en AR15.

 

Det samme skjer OFTE med wolf. Var og ventilerte litt forsvarspapp med wolf her om dagen og da rant det over med ufullstendige omladninger.

 

Er litt verre med wolf fordi bolten tar tak i lakken på hylsen og dytter den frem og låser den halvveis inni kammeret.

 

Dette forekommer aldri med kongens ammo. Da sier det pang hver gang.

 

Det er no i den rettningen jeg lurer på også. Siden jeg har forelnget kolben, kan det være at returfjæra har blitt slappere?

Link to comment
Share on other sites

Det har ved ett par anledninger skjedd meg med S&B 55gr at sluttstykket (RIP) ikke går langt nok bak og dermed ikke henter ny smellbonbon fra magasinet. Dog bare ved stående skyting. Så jeg regner med at den ikke er helt slik den burde være i en AR15.

 

Det samme skjer OFTE med wolf. Var og ventilerte litt forsvarspapp med wolf her om dagen og da rant det over med ufullstendige omladninger.

 

Er litt verre med wolf fordi bolten tar tak i lakken på hylsen og dytter den frem og låser den halvveis inni kammeret.

 

Dette forekommer aldri med kongens ammo. Da sier det pang hver gang.

 

Wolf... det evige debatt tema. Men, hvor gammel var den wolfen, de har jo sluttet med lakk for ganske lenge siden?

 

warthog:)

Link to comment
Share on other sites

Forlengeren er av den typen som er ett stykke mellom upperen og kolben. Har ikke gjort det selv, så jeg er ikke helt sikker

 

Så langt jeg vet er det bare to lengder på bufferrøret? Den lengden til M4 kolbe og en til Standard kolben.

 

Som oftest tres ny kolbe bare innpå det røret som allerede står på børsa.

 

Som du beskriver det vil jeg tro at dette er ett mellomstykke mellom kolben og Loweren??? Kanskje med en litt lengre skrue i bakkant??

Vil ikke tro at den typen modd skal ha noe å si for funksjoneringen.

 

Wolf... det evige debatt tema. Men, hvor gammel var den wolfen, de har jo sluttet med lakk for ganske lenge siden?

 

warthog:)

 

Vet ikke hvor gammel den er. Kjøpte den av Pedersens Vaabenlager for ett par måneder siden på listasmellen. Og hylsene er gråfarget og legger igjen noe hinsides med skitt i mekanismen.

Link to comment
Share on other sites

Vi kjøpte 5stk Bushmeistar AR15 i fjor høst, og 3 av disse ville ikke funksjonere ondentlig med wolf og banaul hvis en skjøt med comp eller uten noe på tuppen, med modul A-Tec funket de helt ok. Vi borret opp hullene i gassblokka og fjernet evt grader som var der, samt en av oss fikk børsemaker til å borre opp hullet i løpet som treffer gassblokka i tillegg, da ordnet problemet seg. Blir nok endel soting med wolf og barnaul ja, særlig hvis en skyter med demper, da virker det som om det er endel mere returgasser via gassrøret. Kan virke som om kruttet i disse også er saktebrennende, ser det på flammehavet ut av løpet, skulle tro de var kullfyrte... :D

Link to comment
Share on other sites

Mja... Har du byttet bufferrøret?????

 

Forlengeren er av den typen som er ett stykke mellom upperen og kolben. Har ikke gjort det selv, så jeg er ikke helt sikker

 

Det er helt sikkert ikk bufferrøret. Den forlengeren som brukes, forlenger ikke røret.

 

Har du gjort noe annet? (Monterte komp, kortet ned løpet, skiftet gassblokk) Det er som regel her problemet ligger. Har vært borti ett par stykker som fikk problemer etter montering av komp. Den ene var grunnen at eieren hadde kuttet løpet, for at totallengden ikke skulle bli lengre med komp.

 

Det kan være at du må bore/frese opp gasshullet i løpet, for å slippe gjennom mere gass. Evt. også montere JP justerbar gassblokk(ikke noe poeng i dette tilfellet hvis man ikke gjøre noe med hullet)

 

Eller du kan montere lyddemper, å lede alle gassene inn i systemet :D (ville personlig ikke gjort det med østblokkammo) Samt at du risikerer en del merforbruk av ammo, omskytinger pga av ikke registert smell :D

Link to comment
Share on other sites

 

 

Har du gjort noe annet? (Monterte komp, kortet ned løpet, skiftet gassblokk) Det er som regel her problemet ligger. Har vært borti ett par stykker som fikk problemer etter montering av komp. Den ene var grunnen at eieren hadde kuttet løpet, for at totallengden ikke skulle bli lengre med komp.

 

 

Well...

Løpet er blitt rundt 1,5" kortere ja, og komp er montert.

"feilen" som oppsto er altså at sluttsykket ikke lukket seg etter det andre skudded når jeg skaut dobbelt skudd. Dette da i når jeg startet med et fullt 30skudds mag.

Link to comment
Share on other sites

Well...

Løpet er blitt rundt 1,5" kortere ja, og komp er montert.

"feilen" som oppsto er altså at sluttsykket ikke lukket seg etter det andre skudded når jeg skaut dobbelt skudd. Dette da i når jeg startet med et fullt 30skudds mag.

 

Dette var med standard Selleri & Gullerot 55 grains ammo??

 

Hadde bolten dyttet patronen inn i kammeret med å ta tak i ræven på patronen for så ikke å gå skikkelig i lås????

 

Er det noe motstand når du da bruker forward assisten til å dytte patronen iini kammeret?

 

Her er en som har problemer med å få patronen kamret...

Link to comment
Share on other sites

Hr. Hassel

 

Min erfaring er at om sluttstykket klarer å få med seg ny patron på riktig måte, da går kamringen greit. Jeg ville satt inn en ny rekylfjær av god kvalitet, og ellers sørget for at låseklakker og "cam pin" er riktig smurt. En god fjær vil ha mer kraft i siste del av låsingen enn en standardfjær.

Link to comment
Share on other sites

Bolten "stoppet" i nesten bakre stilling, altså den har begynt å dytte i ræva på hylsa, men rett og slett ikke hatt kraft nok til å å dytte patronen inn i kammeret. Et slag mot "forward assist" eller i sia på upperen løsnet den, og da gikk den greit i lås. Det snodige er at den gjorde / gjør dette på skudd 2 i et dobbelt skudd. Ikke på det første eller når jeg skaut fler skudd... :?

Link to comment
Share on other sites

Det er nok et gassproblem. Sluttstykket(med bærer) går ikke helt tilbake, og har dermed ikke nok energi til å ta med patronen fremover.

 

Dette har nok oppstått fordi løpet er kappet, da har man tuklet med "balansen" i gassystemet. Jeg vil tro at det eneste som hjelper her er å åpne opp for mere gass.

 

Det er flere som har opplevd dette tidligere

 

Hva skjer når du putter i en patron i magasinet å skyter? Låser den i bakre stilling?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...