Jump to content

Hvilken Para modell har jeg?


vingemutteren

Recommended Posts

Har akkurat kjøpt meg en Frankengunner (hop kok, custom eller hva man vill kalle det), i 45acp.

 

Ramma er en Para double stack i lettmetall og har serienummer PG011xxx

 

Noen som vet hva Para kaller denne rammen, dette med tanke på deler som ny (lenger) avtrekker , magasiner etc?

Samt hvor gammel den er?

 

For den som er nysgjerrig, kan jeg ta en full beskrivelse av våpenet.

 

Para Ordnance double stack ramme i lettmetall (mørk anodisert), med ett ovalt antisklifelt forran grepet (grepstape?), og chekering bak på fjørhuset. Rosentre grepsplater, krommede sikringsfløyer (begge sider), sleideutløser, grepssikkring, og rekylfjærhylse.

 

Colt National cup match sleide (Mark Iv series 70) kortet for å gi plass til løpsvekt, Elliason justerbart baksikte (lavt), Wilson combat Match løp (rustfritt) med konisk bøssing på løpet. Og en sjøstøgg rustfri (upolert) påsveist vekt fremme på løpet. Avtrekksdeler etc, skal etter sigende være fra Wilson (nydeligt avtrekk). Franken skal vistnok være byggd i unaiten av nettopp Wilson, men jeg synes endel av tingene ser såpass fortgjort ut (finish messigt), at jeg har mine små tvil. Dog er alt som er viktigt såvidt jeg hittils med mine ringe kunskaper kan se, bra. Fikk med ett lass med amo, så prisen var overkommelig. Liker godt å skyte med den sålangt (skutt 72 skudd i skrivende stund).

 

Para_1.jpg

 

normal_Para_2.jpg

 

normal_Para_3.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde inntil nylig et Para Ordnance-bygg på aluramme. Dette var den avrundede ramma (fra midt på 90-tallet, tipper jeg), ikke den tidlige kantede gun smith-ramma. Den tilsvarer den vanlige P14.45-ramma. Noe mer spesifikt modellnummer (?) vet jeg desverre ikke. I min satt McCormick avtrekk. Hva gjelder magasiner, er min erfaring at du bør styre unna nye originale krommede para-magisiner siden disse ser ut til å være en tanke tykkere. Har god erfaring med Mec-Gar magasiner.

Link to comment
Share on other sites

Oppdatert post 1 med bilder.

 

Har også prøvd den med hjemmeladninger fra selger (185gr? kuler). Gjett om jeg gjorde en stor tabbe med å skyte fabrikk amo på felten (230gr full pupp), bare halve "løftet" og betydligt raskere på mål igjen med mere normale ladninger. Men slik er det når en ikke rekker å teste før konkuranse. :?:wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...