Jump to content

Skal til adferdsspesialist med min hund


gordon setter

Recommended Posts

Har skrevet før om at min gordon setter-tispe på nå snart 10 mnd har utviklet skuddredsel.

 

Men så kom jeg i går over denne siden www.manimal.no, og nå viser det seg at hun skal opp 10 april hit til Tromsø.

 

Har bestillt time den dagen, og en helseundersøkelse i forkant av dette, noe hun måtte ha.

Sendte mail, og Gry, som adferdsspesialisten heter, mener hun kan hjelp meg med dette problemet. Noe jeg virkelig håper hun kan. Så får vi se hvor problemet ligger, om det er hos eier :oops: eller hund.

Link to comment
Share on other sites

Trist å høre at hun har blitt skuddredd!

 

Jeg tror ikke du gjør noe feil når du velger Manimal. Gry Løberg er dyktig og respektert, og hun er en av få som faktisk har formell kompetanse på området.

 

Men regn med mye jobb; Gry vil nok i stor grad fortelle deg hva du skal gjøre (ev. ikke gjøre!), og så må du gjøre mesteparten selv. Men det er jo nettopp slik det kan være å ha hund, og jeg håper og tror at du er godt motivert for å hjelpe en stakkar liten sjel som har kommet fått en litt dårlig start på jaktkarrieren. Jeg har snakket med ei venninne som har samme utdanning som Gry, og hun tror dere har en real arbeidsmengde foran dere. Men det er et stort lys i tunnellen: Prognosene for hunden er riktig så gode. :)

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Ja arbeide med henne regner jeg og med at jeg må, men trenger veiledning, og ser fram til det.

Er ikke redd for arbeidet, liker å jobbe med hund så det blir moro.

Det som egentlig skuffer meg mest, er at annerkjente folk i fuglehundmiljøene, ikke er villige til å ta i dette problemet. Løsningen deres har vært til meg, kvitt deg med hunden.

Er klar over at dette ikke er et enkelt problem, men det bør kunne løses, selv om jeg ser litt mørkt på det nå :roll:

Vil uansett gi bikkja en sjanse.

Link to comment
Share on other sites

hm.. Bror min kurerte skuddreddheten til den ene beaglen vår... Rett og slett med å skyte 50 skudd i hagen hver dag med salong rifle.. Men såklart, er ikke alle som har den muligheten da.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...