Jump to content

Underbaslag og magasiner MN-149. Erfaringer?


Recommended Posts

Har begått den dødssynden og starte ombyggingen av en orginal Brno VZ.24(nrlik og i orginal kaliberet).

 

Kaliberet skal beholdes men ikke løpet da det var fullt av rust. Samt den får en løpsmuffe fre Heen og 2 kaliber ekstra.

 

Så var jeg innom børselars i dag og der fant jeg ett underbaslag til en NM-149 mauser og kjøpte det liksågodt, leverte det til børsemakeren som hadde et ekstra magasin på lur og da har jeg 2 magasiner.

 

Men noen som har erfaringer med det? Virke solid og praktisk bortsett fra raske magasin bytter da den lå litt tungvidt til men det gjør ikke noe under jakt/trening skyting. Har det ikke så travelt med magasin bytte da :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Enig med Thomas.

Jeg har riktig nok en Remington, men er samme rælet der. Det er kjekt med løst magasin med 10 skudd osv, men det rasler og faller ut. Lite fortrolig med sånne løsninger. Skal ikke svartmale alle disse løsningene, men et hengslet underbeslag fant jeg ut fungerte best.

 

Lykke til med valget :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det finnes 2 typer av dette magasinet og underbeslaget.

Generasjon 1 var plaget med matefeil og utfall av magasin, 2 generasjon var bedre på alle områder, men langt fra perfekt.

Om du har generasjon 2 har du etter min oppfattning et brukbart alternativ til hengslet underbeslag, men hengslet underbeslag overgår alt annet jeg har prøvet.

Om du har generasjon 1 må du skifte fjæra på låseklinken og låseklinken for magasinet med gen. 2.

I tilegg må du gå til innkjøp av gen. 2 magasiner.

Generasjon 2 magasiner skiller seg ut fra Gen. 1 med at de har 2stk. hull i bunnplaten , gen 1 er blånert gen. 2 hovedsaklig parkerisert.

 

Mvh.

NM149

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...