Jump to content

Hvor får man kjøpt feltblinker?


Wadcutter

Recommended Posts

Eg har sovidt begynt å bruke kombinasjonen Paint, skriveren på jobb, 3M-lim på sprayboks og grandisemballasje til feltblinkar for trening.

Tegnar altså ein passeleg blink og printar den ut på vanleg papir, limar den so på papp for at den skal bli litt stivare slik at den ikkje blir revet i stykker av kulene.

Funkar fint som fy! Ganske lettvint, og veldig billig! :D

Link to comment
Share on other sites

Sjå der ja... No antek eg at eg ikkje treng å legge ut dei eg har teikna lengre? :wink:

Nokre av dei du har her liknar jo faktisk fælt på dei eg har teikna. Men eg lagde òg nokre enkle slik at dei blir litt større, slik at eg kan variere avstandane. Fant ut at to stk på eit A4-ark vart i minste laget dersom man ville ha litt avstand. :)

 

Edit: Typo..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 years later...
Der var de ja, har lett etter disse, husket ikke at det var du som laget dem Lærlingen.

 

Noen datakyndige som har mulighet til å dele disse så man kan skrive dem ut en og en på vanlige A4?

 

Trykk på bildet med blinkene. Disse åpnes nå i et nytt vindu, og du kan trykke på knappen fn+prt sc (insert). Du vil nå ha tatt et bilde av skjermen din. Etter å ha gjort dette åpner du to paint vinduer (fordrer at du har installert paint på maskinen din). Etter at du har åpnet disse to paint vinduene, går du inn på det ene og trykker på ctrl+v. Det som skjer nå er at du vil få et "bilde" av skjermen din i paint dokumentet. Etter at du har limt inn bildet i paint dokumentet, finner du en rubrikk hvor det står "beskjær". Denne knappen trykker du på, og du vil få et annerledes "trådkors". Sett så dette "trådkorset" i hjørnet på en av figurene du vil ha, og dra den stiplede firkantede boksen over den figuren du vil ha. Etter at du har gjort det trykker du på høyre museknapp, og velger klipp ut eller kopier. Gå deretter inn i det andre paint dokumentet, og trykk på ctrl+v. Du vil nå få den utklipte/kopierte figuren inn i det andre dokumentet. Det enste som gjenstår da er å dra på figuren til du er fornøyd med størrelsen, for så å skrive den ut. Mulig at det er enklere og/eller bedre måter å gjøre dette på, men det er den enkleste jeg kan.

 

PS: Etter at du er ferdig med en figur sletter du den fra det ene paint dokumentet, og gjentar prosessen med en annen figur.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...