Jump to content

Utstilling Østfold HK 14.06.


HyprJinta

Recommended Posts

Tar opp igjen denne med ny tittel:

Vel, så ingen kjensfolk på Magnor. Noen som skal på Høytorp Fort 14.06?

Det er schweizertreff samme helga, og var påmeldt rundt 15 schweizere (og 6-7 luzerner). Det blir litt rart å ikke være eneste schweizer i ringen ;-)

Kommer forøvrig inn dommer fra Sveits, som dømmer de sveitsiske rasene!

 

 

Tidl:

Nå, noen som skal i veien på Hedmark harehundklubbs utstilling på Morokulien 24. mai?

 

Har meldt på Keira i dag, og er veldig spent. Har også pratet med veterinær, så han skulle sende papirer på skadene hun fikk etter ho ble påkjørt. Nå har det gått et halvt år, og det føles så godt å skal prøve på noe igjen =D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Så spennende da! Stiller dere i juniorklasse?

 

Er virkelig spent på hvordan detta skal gå. Har i hvertfall fått papirer fra veterinæren nå, så får tro det gjør susen! Trent en del, så ho står forholdsvis bra :-)

 

14. juni, på Mysen, kommer det forøvrig inn dommer fra Sveits, som skal dømme schweizer og luzerner! Det blir også spennende, siden det er en litt annen rasestandard i Sveits, enn her i Norge.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Lurte på å reise ned å titte.

Du har ikke full oversikt over antall påmeldt i alle raser og ca. starttidspunkter??

Har dessverre ikke fått det enda.

Eneste jeg vet er at de sveitsiske rasene skal i ringen først, fra kl 9 (tror jeg). Litt over 30 hunder bare det....

Link to comment
Share on other sites

Ingen som skal dit? :S

 

Kan forresten meddele at det er påmeldt 19 schweizere, 11 luzerner og 1 jurastøver!

 

 

Forvente myyyyy bilda Hypr!!!!

Må prøve å få til litt bilder da, ja...

Blir så mye pent samla på ett sted, så klarer vel ikke å unngå å knipse i vei ;-)

Link to comment
Share on other sites

Takk, fikk dette svaret fra klubben på mail:

"Vi har til sammen fått 148 hunder til utstillingen. Rasevis fordeler de seg slik:

43 beagle, 22 drever, 7 dunker, 22 finsk støver, 15 haldenstøver, 5 hamilton, 1 jurastøver, 11 luzerner, 3 schiller

og 19 schweizere. Bedømmelsen begynner kl. 09.00. Velkommen skal dere være!"

 

Tenkte jeg skulle se de norske rasene, og om det går alfabetisk så trenger jeg ikke komme kl 0900 ser jeg.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, husker ikke sånn konkret hvordan detta var.

Kan gi deg svar på detta i efta, når jeg får papira framfor meg.

 

Manfred Pircher (el noe sånn) er kommet inn fra sveits for å dømme de sveitsiske rasene.

Pga rekordstor påmelding (148 hunder) har det blitt en dommerendring. Er en annen dommer som skal dømme noen raser, så sånn jeg oppfattet det (når jeg skumleste) var at det har kommet inn en tredje dommer?? Dem regnet med å være ferdig kl 14 - noe som sikkert sprekker ;-)

Fikk ikke med meg alt som sto der, da det var lite som angikk schweizer'n...

 

Jeg stiller schweizer juniortispe om noen skulle ha lyst til å skravles.

Link to comment
Share on other sites

09.00: Beagle hanner, Drever, Jurastøver og Luzern

10.00: Beagle tisper, Finsk og Sweizer

11.30: Dunker, Halden ,Hamilton og Schiller

 

Dette er kun oppmøtetider

Det er to dommere, en sveitser og Harald Aune.

 

Men, jeg skulle kikke på Dunker og Halden, noen som vet når disse har fått oppmøtetid?

Skal koordinere med "Åpen Gård", så jeg må få logistikken til å gå opp.

Link to comment
Share on other sites

Åssen gikk det med deg hypr. Mye Sweizere der. Kåre Ødemark var med i BIS med sin sweizer så jeg. Ble ikke ferdig før godt over 5. Bis tror jeg jeg er ferdig med. Beagel dommern sendte ut hunder etter en kvart runde uten noen form for bedømming. Bare takk for i dag. Ikke vært å vente 5 timer på. Uansett er veldig fornøyd fikk ck og Bir.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer!

 

Her gikk det over all forventning.

Keira jobba forholdsvis bra, og den sveitsiske dommeren var kjempefornøyd.

Det ble 1. Kvalitet, 1. Konkurranse, CK og 4. Beste tispe!

Er så stolt av Keira, og er så fornøyd at jeg har litt problemer med å sette ord på detta!

Etter alt ho har vært igjennom, så er dette mer enn hva jeg hadde håpet på.

 

2 kullsøstre fikk også 1. og CK, og kullbroren fikk 1., CK og 3. Beste hanne. Må vel også legge til at siste søstera ble junior verdensvinner i fjor;-)

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk!

Blir helt rørt, jeg. Enda så har det nok ikke helt gått opp for meg at vi har nådd målet våres. Målet som vi sa takk og farvel til 8. november.

Hunden er hva hun er - men kan ikke si annet enn at det var ei rørt jente som så ringsekretæren komme med rød sløyfe.

For å si det sånn så står det ikke ett eneste negativt ord i kritikken. Den står riktig nok på tysk, men fler punkter er beskrevet med elegant og excelent. I kåringa i klassa ble hun fort pekt ut, mens de andre løp en runde til. Og i BKT var hun den første av de fire som skulle rangeres. Så dommeren var nok fornøyd, og kommenterte til meg at jeg hadde 'a very beautiful dog'.

Er det noe rart jeg er i 100!? :-D

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer, så artig!!!! :D:D:D

Å, måtte du nyte det leeenge, for dette må jo ha vært en helt fantastisk opplevelse etter alt du og Keira har vært gjennom!!! Dette var dagens gledelige nyhet på forumet synes jeg!!

Skal ikke rippe opp i vonde opplevelser, men for nye lesere (håper du tilgir Marianne...) så siterer jeg en bit fra skrekkens dag 10. nov 08:

 

Jeg var inne og hørte smellet. Skrek som bare det, for skjønte med ett hva som skjedde. Fikk dratt på meg bukse og genser og løp barfot. Et syn som jeg aldri vil glemme møtte meg: Keira lå under en bil, og så forholdsvis borte ut. Sjåføren hadde ikke sett Keira etter smellet, og rygga tilbake - men Keira satt fast under bilen! Heldigvis snødde det natta før, så Keira gled på snøen. Jeg skrek og skrek, og så lille engelen min lå stille under bilen. "Flytt den jævla bilen", skrek jeg, og lå på bakken - hode til hode med Keira, slo på plastikken i støtfangeren. Hun kunne ikke sitte så hardt. Jeg tok tak ved skuldrene hennes, og dro forsiktig - og hun kom. Tok henne på armen og løp inn - og la henne på senga mi. Øyet blødde, og hun var helt bortkommen. Trodde hele tiden at det åndedraget hun tok var det siste.

Stor klem! :D

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer!

 

Her gikk det over all forventning.

Keira jobba forholdsvis bra, og den sveitsiske dommeren var kjempefornøyd.

Det ble 1. Kvalitet, 1. Konkurranse, CK og 4. Beste tispe!

Er så stolt av Keira, og er så fornøyd at jeg har litt problemer med å sette ord på detta!

Etter alt ho har vært igjennom, så er dette mer enn hva jeg hadde håpet på.

 

2 kullsøstre fikk også 1. og CK, og kullbroren fikk 1., CK og 3. Beste hanne. Må vel også legge til at siste søstera ble junior verdensvinner i fjor;-)

 

Gratulerer så mye!

 

Da må du komme deg i skauen på prøve til høsten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...