Jump to content

"tuning" av avtrekker!


Tuillpeis 83

Recommended Posts

Hei, er fersk i forumet, men håper kanskje at noen av dere der ute kan hjelpe meg!

 

Jeg har drevet med pistolskyting i flere år nå, og har blant annet en CZ 57 b som har ett litt "luggete" avtrekk. HEr i fjor var jeg i kontakt med annen skytter som sa han hadde "tuunet" avtrekket for å få det mer "rent"!

Er det noen som har kjennskap til dette? Eller noen som vet noen andre alternativer jeg kan bruke?

Kjøpe ny avtrekker/fjer? og hvor?

 

Håper noen kan gi ett godt svar på dette?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Velkommen til forumet!

 

Har selv ingen erfaring med tuning av CZ, men fant dette på nettet.

 

Avtrekksjobb

 

 

Det var et godt tips, trenger jo ikke gjøre alle modifikasjonene der heller, må jo passe på avtrekksvekta.

Ellers viser det jo hvor lugging kan oppstå i systemet.

 

Gode smøremidler er også en bra "tuning".

 

Ellers er det lurt å huske at det som er slipt vekk er borte for alltid 8)

Link to comment
Share on other sites

Glideflatene i avtrekket får ofte et mønster som likner "vaskebrett" på grusvei, årsaken er metall mot metall da smørmidlene ikke hindrer dette.

Rustfritt vil trolig også få slik slitasje raskere hvis det poleres blankt.

Det finnes jo slipepapir som er utrolig fint, og gir en overflate som binder gode smøremidler bedre.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kjør på!

 

Et lite tips: Det er bedre å slipe litt og litt og polere litt og litt. Tar du mye på en gang risikerer du å måtte kjøpe nye deler. Husk også at pistolen må funksjonstestes på skytebanen (med maks 3 skudd i magasinet om gangen)etter modifikasjon. Dumt å stille i konkurranse med pistol som smeller når du ikke vil, eller sender av gårde to og to skudd. Ulovlig og veldig upraktisk :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...