Jump to content

Vanskelig å bestemme seg


Callandor

Recommended Posts

Er nå i prosessen med å kjøpe ei rifle til jaktfelt, kanskje jakt etterhvert også.

Det er ennå en stund til jeg får handla, men er av den typen som absolutt må bestemme seg lenge før.

Har vært hos Winge å sikla på div, det som frista mest der var jo Sauer, men bestemte meg for en Browning A-bolt Stainless Stalker.

Men, som alle andre våpen idioter, holder jo ikke dette, det er noe som mangler, eller ikke er riktig. Kanskje det at det er synth stokk.

Og da etter å ha lest gjennom Operasjon Angelina tråden, faller jo selvfølgelig fristelsen enda mer for ei børse med ordentelig trestokk, så får jeg heller leve

med da att børsa koster en liten formue.

Problemene mine er at jeg vil ha ei børse med boksmagasin, helst 5 skudd, og ferdig rett til bruk for to fot.

 

Med Saueren må jeg da bore opp forskjefte.

Tikka har jo boksmagasin, men det frister lite med plast på disse.

Remington har noe fjær greier, Sako slarker som ei utp**t gammal røy, selv i låst posisjon (ihvertfall det jeg opplevde i butikken).

 

Så da vender jeg meg til dere, noen tips til en som vingler ganske mye?

Link to comment
Share on other sites

shults-larsen dl97 det hadde jeg handla i dag uten tvil, Den er det ikke noe jalla løsninger med plast og tuppervare stokk.

Jakt og friluft og prat med georg han hjelper deg med riktig vare. Har selv handla mye rifler etter vært og kjøpe noe "billig i utgangspunkte" blir ikke billigre en og kjøpe noe som er ferdig med en gang. Du får jo classik av shults og, den er billigre men har ikke løpsbytte ordning. Hadde remington levert ferdig med HS magasin så hadde jeg vurdert det og. Og tikka og sako er ikke på lista mi over valg, selv om mange er frelst, så er vel det av eldre årgang når det gjelder di to merkene er min meining. og ikke er prisen grei heller :lol:

Link to comment
Share on other sites

Dersom du går for S&L så mener jeg å ha lest at de kommer med noen nye modeller et eller annet sted her på forumet. Slik at det kanskje er mulig å få gode priser på de "gamle", eventuelt vente hvis du liker å ha det nyeste.... Har litt dårlig tid atm. så rekker ikke å finne link akkurat nå.

 

Mads

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig fornøyd med min s&l calssic som jaktrifle, men hva jaktfelt angår vet jeg ikke hvordan det vil være å ikke ha "løpsbyttemuligheten". Jeg har en i 308win (kanskje ikke det beste kaliberet for jaktfelt) men det jeg opplever er at løpet blir ganske så varmt ganske så fort. Etter 20-25 skudd begynner varmedisen å sige opp foran siktet, og jeg vet ikke hvor kjekt dette vil være på et feltstevne.

 

Derfor tror jeg du bør gå for en m97 dl eller den nye victoryen hvis du i det hele tatt ønsker s&l. Disse kan du få med løp mer beregnet på baneskyting. Hvis du skal ha "noe ekstra" til et s&l våpen har det desverre vært en del saker her inne med lang leveringstid på ekstra løp, anen type løp o.l :( men dette er kanskje likt hvis du velger sauer også(?)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...