Jump to content

Lage 45 LC løspatroner med svartkrutt


Hedmarkingen

Recommended Posts

Eg ville laga ei propp av voks eller stearin, det har eg brukt tidligare og det fungerar veldig bra. Berre å smelte litt stearin, helle det i ei flat form slik at det blir et passe tjukt lag. Når du har fyllt hylsene med krut, så er det berre å presse forma ned på hylsemunningen, og det blir ståande igjen ei lita propp. Lauspatron eller ikkje, det må ikkje avfyrast mot folk eller fe.

Link to comment
Share on other sites

Hva med å korte ned .410 haglpatroner? Da vil du kunne lage en resirkulerbar stjernebrett slik at du kan lade om hylsene mange ganger. Eventuelt kjøpe et sånt rullebrettverktøy som du setter på en drill, og ruller hylsemunningen nedover til den skyver pappskiva an mot kruttet. .410 har samme utvendige diameter som .45 Colt, men er lengre. Finnes noen stygge revolvere som er laget for å håndtere begge deler.

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gjort dette med varierende hell flere ganger.

Du må utvide hullet i hettelommen ganske mye for at hetta ikke skal krype ut og låse tønna - omtrent så mye at det bare er en liten kant igjen for tennhetta å hvile på. Det beste er å prøve seg frem med små skritt.

Jeg brukte ca 20grain FFFg og tettet igjen med dopapir (Lurer på om jeg ikke satte en pappskive på toppen også?) og komprimerte godt.

 

Hvis du skal bruke det i show eller "duell" så ta høyde for at du trenger metervis med sikkerhetsavstand og aller helst briller.

Link to comment
Share on other sites

Største problemet er faktisk å ungå at hetta kryper ut og låser revolveren. (Og jeg teoriserer ikke her...)

 

kanalen kan sikkert utvides med drill og bor med passende diameter tenker jeg..

Jeg mener at starline lager messinghylser med grøvre kanal, som er beregnet på løspatroner.

.410 haglpatroner (tomhylser) var jo ikke en dum ide det heller, det må gå an å få tak i sånne til en vettug pris.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...