Jump to content

Forslag til timer


Are

Recommended Posts

Jeg er ute etter forslag til en billig og grei timer. Har tittet litt på Midway, erfaringsmessig ligger de 30-40% over prismessig på varene sine i forhold til andre forhandlere, tips om andre forhandlere mottas med takk.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, kjedelig at nettbutikken er nede, "over påske" er et tidsperspektiv jeg ikke liker å forholde meg til, spesielt når påska er vel overstått. Noen som vet om andre som har denne på lager??

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Timeren ble bestilt på torsdag og lå i postkassen på lørdag (det er kjapt levert, spør du meg) Lettfattelig bruksanvisning på norsk, skrevet av Capsicum + futteral og batteri fulgte med. Timeren tåler iflg bruksanvisningen ikke vann, noe som har medført at en liten frysepose har blitt standardustyr i skytesekken. Har ikke testet timeren i pose, men regner med at det skal gå bra.

 

Testet den såvidt på banen tidligere denne uken, den hang fint i beltet mens jeg skjøt meg gjennom en improvisert stage. Mikrofonen greide å registrere sluttstykket på vei fram som et skudd etter tøm våpen. Ved å føre sluttstykket fram under tøm våpen, unngikk jeg dette. Kan være at dette kun er et problem med AG-3, hadde ikke med andre våpen for testing. Det skal visstnok gå å justere følsomheten på mikrofonen, men importøren anbefaler at du lar være. Da blir det varsom framføring av ladearm for min del.

 

Den funger som en pipende stoppeklokke og. Sett inn en skytetid, og få et pip ved start og stopp. Skuddene blir registrert med tid, du kan bla deg igjennom for å se over tid pr skudd. Ser for meg at det kan være et greit hjelpemiddel for å trene litt feltskyting, denne funksjonen skal testes nærmere til uken.

 

Foreløpig konklusjon: Dersom du ikke trenger en timer med mulighet for utskrift, er dette en helt grei timer for pengene. At Jørn på Practac rir samme dagen som han saler opp hesten (kjapt svar på mail og kjapp forsendelse) er heller ingen bakdel ved valg av forhandler.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

:) Sendte en mail til Practarc i går kveld... Jørn svarte etter bare få minutter! Er ikke mye å utsette på servicen der nei!

Venter gjerne på en tilbakemelding om bruken som felttimer, Are.

 

Da er timeren testet som "felt-timer", den fungerte som ventet, dvs utmerket. Lett å sette skytetid, pip ved start og stopp. Enkelt å bla seg gjennom skuddene, det er alltid litt interessant å se hvor lang tid man faktisk bruker på første skuddet. Ser for meg at dette er et godt hjelpemiddel for trening på løyper man på forhånd har oppgitte skiver, avstand og skytetider. (Felt NM osv)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...