Jump to content

Problem med justerbart 1911 baksikte


Recommended Posts

Hei! Har et lite problem med min "rear sight pin" på min kimber 45.ACP pistol. Det er altså den gjennomgående splinten/bolten i mitt justerbare baksikte. Under skyting arbeider den seg utover, antagelig fordi friksjonen mellom splinten/bolten og hullet den befinner seg i er for liten. Kan jeg gjøre noe for å øke friksjonen? Eller må jeg kjøpe en ny splint/bolt, og i så fall, hvor får jeg kjøpt det. Det skulle vel ikke være nødvendig å måtte kjøpe et helt nytt baksikte? Takker på forhånd for all hjelp. :)

Link to comment
Share on other sites

et ganske vanlig problem, løses nornalt på en av to måter:

 

1-jeg antar at den originale er litt kortere enn hullet for siktet? i såfall kan du slå små kjørnermerker i kanten av hullet på begge sider av siktet, litt lik fastnitingen av ei tennhette i militær ammo. da sklir ikke pinnen ut av hullet. et kjørnermerke på hver side av siktet er nok.(har brukt denne løsningen på et STI sikte)

 

2-om pinnen er lenger enn hullet kan du smi den ut i endene. om den er like lang som hullet kan du enten slipe den kortere og følge punkt en, eller få tak på en bor-tange i rett dimensjon, som er litt lenger enn originalpinnen, putt inn denne, og smi den ut i endene.(originale Bo-Mar sikter er levert slik)

 

-du kan selvfølgelig lime pinnen også om du ikke vil smi på ting.

-en annen løsning er en fjærende hullsplint av riktig dimensjon.

 

lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...