Primer Posted April 28, 2009 Share Posted April 28, 2009 Har lenge fundert på å fikse litt på avtrekket på min Cz452, men det har aldri blitt noe av grunnet....ingen grunn egentlig, bare motløshet Så når jeg nå går sykemeldt fant jeg fram et skrujern og fikk separert stokken og låsekasse med løp. blei overrasket ( ) over den lille jobben som skulle til for å lette avtrekket og få det litt bedre... så da tenkte jeg at jeg kunne dele det med de av dere her inne som eventuelt kunne ha interesse av å vite det. Da starter jeg med ett bilde av salongen: For å få av stokken må man skru ut to skruer. den ene er den som er lengst fremme på stokken og den andre sitter rett foran avtrekkerbøyla. Nå skal dele gå lett fra hverandre, slik. Neste steg er å ta ut sluttstykket og presse ut "splinten" som holder avtrekkeren på plass. det gjøres lett ved a bruke en tynn dor, umbrako eller hva enn du har for hånden. splinten sitter ikke veldig godt fast men trenger en liten kakk for å løsne. det kan være litt vanskelig å se på bildet men det er en liten rød sirkel rundt "splinten" som skal tas ut. Når "splinten" er tatt ut kan du ta løs fjæren som bestemmer hvor tungt/lett avtrekket skal være og erstatte den med en ny fjær som passer deg. nå må det nok lit prøving og feiling til før man er helt fornøyd.(så må man selfølgelig sette tingene rett sammen igjen ) Mitt avtrekk ble seende slik ut etter en del prøving. har en liten plastforing og en nokk så lett fjær for å få avtrekket slik jeg vil ha det Og til slutt Her er ett bilde av noe man kan la være å gjøre for å unngå en god time med bannskap, hauværk og kryping på gulvet for å finne små dingser som spretter rundt den kula som ligger rett ovenfor avtrekkeren er en jævel til å gjemme seg Da håper jeg at dere forsto noe av dette, og lykke til Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Burgsmuller Posted April 28, 2009 Share Posted April 28, 2009 Brukte i tillegg et arkansas bryne og fikk en avtreks vekt på 500g så nå er avtrekket blitt bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Primer Posted April 28, 2009 Author Share Posted April 28, 2009 har også tatt av og polert litt på avtrekket, men tenkte å holde det enkelt på denne tråden slik at alle kunne få det til Men takk for innspillet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vingemutteren Posted April 30, 2009 Share Posted April 30, 2009 Kansje denne tråden kan være av litt interesse? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjur Dale Posted April 30, 2009 Share Posted April 30, 2009 Tusen takk for god informasjon om korleis ein skal gå fram, - og kva ein gjer for å få mykje ekstra arbeid, he he. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Primer Posted May 1, 2009 Author Share Posted May 1, 2009 v.m. det blir nok neste jobb som gjennomføres på salongen hehehe hvorfor gjøre det enkelt når man kan gjøre det sabla vanskelig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speider416 Posted February 27, 2014 Share Posted February 27, 2014 Takk for bra tips,og god beskrivelse Avtrekket ble som en drøm etter dette!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
renegade77 Posted February 28, 2014 Share Posted February 28, 2014 Har gjort samme jobb tidligere. Demontering av en del penner for og finne bra fjær må beregnes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.