Jump to content

Info om 70`talls Baikal hagle


Mauser68

Recommended Posts

Har fått tilbud om å overta ei Baikal hagle, som er frå tidlig 70 åra. Denne har ganske lyst treverk, med nettskjæringer, og det er også gravert inn ein elg eller hjort på sida av låsekassa på denne. Det er ei O/U med 2 avtrekkere, og den er kjøpt og importert frå Russland i sin tid.

Nokon som har info om denne type hagle, om dette er ein meir påkosta modell, eller om dette var standard utgava på 70 tallet ? Eg har hatt 2 Baikal/Star Baikal, og ingen av dei har hatt nettskjæring iallefall...

 

Her er bilde av den, sammen med ein gamal og god Mauser...

 

Baikal_Mauser.JPG

Link to comment
Share on other sites

Er nok standard modell, 2 avtrekkere og uten ejektor. Når det gjelder nettskjæringen, kuttet produsenten ut den ettervært for å holde prisnivået nede. Ofte er de eldre børsene mer forseggjorte en de nyere. Mer gravyre-nettskjæring og for å ikke glemme hvite mellomleggs plater på bakkappene.Tror de forsvant på midten av 80 tallet :roll: Upåbeklagelig kvalitet ,er vel fortsatt det beste kvalitets kjøpet du kan gjøre for en billig penge. Mener nå jeg :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Den likner fælt på min star baikal 27, innkjøpt høsten 1988.

samme nettskjæringer, 2 avtrekk, ingen ejektor.

Arbeidsjern av en annen verden. tåler all den røffe, og til tider bajasaktige, behandling jeg har gitt den. fremdeles brukshagla mi. FInnes sikkert pener hagler, og lettere hagler, og mer avanserte hagler, men jeg tviler på at de er like holdbare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...