Jump to content

Walther ksp 200


dock

Recommended Posts

Hei, er ny på forumet, men har skutt feltpistol en god stund.

Vurderer nå å kjøpe en brukt ksp 200 og lurer på om noen her har erfaringer med den?

Har brukt for det meste buckmark til nå og er fornøyd med avtrekket på den, men ikke skjefte.

Link to comment
Share on other sites

Er ganske ny på forumet selv, men jeg kan da dele min erfaring. Jeg har hatt to KSP'er. Den første desintegrerte, den andre funket som bare det. Klubben hadde et par stykker som det var en del trøbbel med. Det er særlig sleidestoppen som ramler av. På min første satt dessuten baksiktet på halv åtte, og ville ikke justere seg jevnt. Det har blitt meg fortalt at dette var barnesykdommer, så kjøp evt en relativt ny en. Min andre skranglet og gikk fint. Bra presisjon, avtrekk og grep. Hadde vel kanskje vurdert en tilsvarende Baikal i stedet.

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke anbefale deg dette våpenet pga:

 

Som sagt,, slidestoppen detter av, om det i det hele tatt er det (ikke alle som har det)

å ikke kunne "parkere" sleiden i bakre stilling er ikke akseptabelt

Avtrekket er GROVT og vanskelig å stille inn perfekt.

Avtrekket endrer seg, vet ikke om det veier inn på stevne

Overflatefinshen gjør at det lett kommer rustflekker

Dålig pressisjon, beste vi fikk til i klubben var 30mm, SK Pistol Match

 

Ellers er det jo selvsagt gode sider også:

Svære gode sikter

Skyteteknisk god å skyte med

Godt grep for dem som liker det

 

Gi ikke mer enn 2000,. for et brukt våpen :!:

 

Kjøp heller en gammel GSP :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Hei !

En klubbkamerat av meg hadde en KSP som for s?dt gikk greit og funket s?enge det varte. Men, til slutt ramlet den i stykker.

Han fikk beskjed fra B?lars at det var nesten umulig ??ak i deler til slike gamle modeller, eneste var ?j?et annet kassert v?n og plukke deler fra. Dyrt? Tungvint?! Men er det i det hele tatt verd prisen ?eparere p?likt, om man til slutt er s?eldig og f?tak i delene som er ?agte eller mangler?

Mitt r? Styr unna! Kj?oe som er litt mer moderne og kurant.

Link to comment
Share on other sites

Det er bare ?tyre langt unna KSP-en. Den er g? ut av produksjon da Walther og Baikal kuttet samarbeidet - angivelig fordi russerne ikke levde opp til forventet tysk effektivitet mtp leveranser og s?. Ur???ak i deler til den ogs?

Jeg skj?ed en i flere ? og min erfaring var at den var fryktelig finspist p?mmo. Godtok ikke eley, annet enn den brune. CCI var bare ?lemme. Hadde for ?g en lei tendens til ?ustere seg selv til helauto etter noen tusen runder (men det kan v? at jeg var litt for t?med justeringen av inngrepet). Etter hvert r?? sluttstykke og fj?ekanismen.

 

Som Orion sier: 5000 er altfor dyrt. Maks 2.000 og da b??net v? garantert lite brukt. Da kan du skyte med den til den faller fra hverandre og deretter hive den. Beste r?er ?nvestere noen kroner ekstra og heller kj?noe mer vanlig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...