Jump to content

Noen tanker rundt 500 meter stevnet


Bamrud

Recommended Posts

Lurer på hvem av skytterne som gjør storeslem til helga, jeg gitt.

Jeg har lyst til å dra frem noen. Men dette blir vanskelig å forutsi. 8)

 

Blant de aller mest giftige er Ole Hilde som nå har testet og ladd 6mmBR til de mest presise ladninger menneskeheten har sett. Han har sittet med blyantspisser og spisset Berger-kuler i hele vinter..... Det verste er at han veit å bruke de også. Han er en god skytter som kan smelle til når det gjelder.

 

Rapport fra en test banen i Numedal hvor stevnet skal holdes:

 

olehilde.jpg

Bilde og tekst er lånt fra NBSF's hjemmeside

Ole Hilde skjøt en 4 skudds serie på 500M (da han hadde kun 4 skudd av den ene lot'en). Under gunstige forhold er det mulig å få til en slik samling som vist på bildet. Gruppen målte utrolige 2,54cm.Ole brukte følgende: rifle Borden TPE, løp Hart, ladning 6mm BR, hetter CCI 450 Mag., krutt: Vitavuori 540 31,0 grain, Berger 105 gr. (trubbig), hastighet 858 m/sek.

 

 

Så har vi Reidar Berg. En "rev" som har skutt godt i en mannsalder. Han kan være en fryktelig farlig motstander, .... hvis han får bestemt seg for hvilken rifle og ammunisjon han skal bruke. :mrgreen:

 

John Flatby er et icon i benkeskyttermiljøet og kan skyte fryktelig godt så lenge han ikke tenker på alt annet enn det han skal, .. nemlig det å skyte og lese vinden. :)

 

Vi har også vår alles kjære Europamester Pål Erik som har perioder hvor han er uslåelig på de korte holda 100 og 200 meter. Vi får se. Mulig han bidrar med noen tette grupper på 500 meteren også. :wink:

 

Trond Åsly kan vi glemme å bekymre oss for intill videre... Han har solgt det meste han har igjen av presise rifler, så nå sitter'n igjen med ei gammal sliten jaktrifle. :mrgreen:

 

Det er mange gode skyttere som benker seg til i Numedal til helgen, men det er så mange nick i startlista at det er vanskelig å vite hvem de er.

Men jeg veit at det kommer noen blide bergensere som skal skyte "f-class liggende med tofot. De er helt rå på de lange holda, men vi får se om de greier å holde ut når det er 10 skudds grupper som skal skytes. 8)

 

Videre har vi Trøndere, skaptrøndere, staute karer (og småpiker) fra blant annet Buskerud, Vestfold, Oslo og Akershus, samt Hadelendinger med "eyes like a tiger" på startlista. Så dette må bli gøy! :D

 

Til innskytng og morroskyting har vi fått lånt trådløs elektronikk fra Kongsberg Mikroelektronikk

Det blir jo helt konge! :D

 

Bayer er kjøpt inn for kveldskos i hytta om kvelden, og vi satser på gode klær på dagtid. :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror egentlig at vår alles kjære Bamrud har meget høye ambisjoner sjøl - og at denne tråden rett og slett er et relativt kontrollert utslag av konkurransenerver :mrgreen:

 

PERSONLIG MENER JEG AT BAMRUD ER DEN STØRSTE FAVORITTEN TIL Å TA HJEM TITTELEN I HELGA!!! :P

 

PS. Den bayeren du har kjøpt inn - er den bare til deg, eller til alle i hytta? 8)

Link to comment
Share on other sites

Den største faren for dere alle, er den "avskyelige Mauseren", fra dalstrøka innafor(nå døpt; "svarte faen") hirr hirr.........

Tenk å bli slått av en Mauser da gitt......... :roll:

 

Han gikk ikke neo noe godt her om dagen, så jeg ga pipa en smell på ambolten. Nå går'a greit igjen..... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Buster - det hadde vært UTROLIG MORO om du hadde besteget toppen av seierspallen på søndag, med "mævvser'n" høyt hevet over hodet!!! :D:D:D

 

Snille, gode Buster - kan du ikke legge deg i hardtrening i kveld, kjæle litt med børsa, godsnakke litt med henne, sånn at dere begge er i godlune i helga?

 

Det hadde vært fantastisk moro - jeg skal heie på dere i helga! :D

Link to comment
Share on other sites

Det hadde vært fantastisk moro - jeg skal heie på dere i helga!

...sier han som fikk plass på "Top 20" - lista i siste BR - VM.

Hau, det er mange gode skyttere som deltar :shock::mrgreen:

 

Jeg satser på å snekre videre på le-veggen jeg...

Link to comment
Share on other sites

Buster - det hadde vært UTROLIG MORO om du hadde besteget toppen av seierspallen på søndag, med "mævvser'n" høyt hevet over hodet!!! :D:D:D

 

Jeg satser heller på det jeg kan jeg,................det sosiale.. :wink:

 

Hentis, blir lei å slå. Det greide jeg ikke sist heller, men det er nok maaaaange som stiller med "mysende Morgan Kane-blikk", og nervøse rykkninger ved kjakebeinet, på standplass denne gangen tenker jeg. Her er det mange "farlige" ringrever, så her gis det IKKE ved dørene!! :lol:

 

Jeg kan ikke love annet jeg, enn at jeg gjør så godt jeg kan...... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kloke ord!

 

Kunsten er å finne det derre balansepunktet hvor både børse og skytter ligger helt oppunder det optimale nivået, dvs. at man utnytter potensialet i rifla samtidig som man selv yter sitt beste. Da kan man se seg sjøl i speilet om kvelden og være fornøyd med det man ser. Selv har jeg aldri helt nådd dette nivået - enten så svikter jeg, eller så svikter... vel... rifla...

 

Den eneste gangen jeg virkelig har vært i nærheten, hvor jeg følte at jeg hadde gjort mitt beste, samtidig som jeg selv mener at jeg også hadde fått børsa til å yte opp mot dens potensiale, da gikk jeg hjem, lukket øynene, stilte meg foran speilet og åpnet øynene.... og hva så jeg i speilet? Jo, BAMRUD!!! :roll:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, du Hentis du Hentis. :lol:

 

Neida. Jeg har ingen ambisjoner om å toppe resultatlista overhodet. Jeg har heller ikke fått børsa til å gå slik jeg vil.

Denne tråden er kun for å lufte tanker og øke presset til de virkelige gode skytterne.

 

Og der er du en av de giftige vettu, Hentis. :) Mænn frå Hadelænd er så ustabil at han KAN gjøre det bra, men også det motsatte. :mrgreen:

 

Det kan komme flust med overraskelser... Det er det som gjør detta så MorrrO ! :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer nok helt sikkert til å gjøre mitt beste i år også, men er redd at det ikke holder... og det er ikke bare snakk for å få presset over på andre engang! :shock:

 

Jeg stiller med en standard Sauer 202 i 6,5x55, påmontert en Zeiss Classic 2,5-10x50 med tysk firer, innkjøpt til bruk under elgjakt - og jeg er langt fra sikker på at det er utstyr som er egnet for å hevde seg i toppen i dette selskapet :D

 

Men MORO skal vi ha det - jeg har til og med forhåpninger om at det blir mer moro enn i fjor, av ulike årsaker :?:wink:

Link to comment
Share on other sites

Get ready to rumble 8):mrgreen:

 

Her er det klart til avgang innen kun kort tid.. Regner med høy morrofaktor hele helgen, gleder meg til å møte igjen gamle kjente og treffe nye.

Så får tiden vise om utstyret og sjåføren holder mål - lette kuler og små damer blåser lett bort i vinden, så vært obs! Men det er greit å ha noe å skylde på også da. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...