Jump to content

Jaktradio: Yaesu HX-370 og VX-824


Grizzly

Recommended Posts

Jeg trenger jaktradio, men ønsker ikke å kjøpe en fra utlandet. Jeg vil ha en godkjent jaktradio!

 

Jeg har tidligere sett på Yaesu, mye fordi den "ulovlige jaktradioen" VX-170 har fått mye bra omtale.

 

HX-370 har en veldig hyggelig pris (ca 2500,-), er "vanntett", mindre batteri (1400mAh)

VX-824 er dobbelt så dyr, er "vanntett", hviskemodus, sortbatteri (2000mAh)

 

På villmarksmessa snakket jeg med en hyggelig kar som solgte Yaesu jaktradioer. Blant annet HX-370 og VX-824. Han fortalte at HX-370 praktisk talt var den samme som VX-170. Han fortalte også at VX-824 var bedre enn HX-370 (i tillegg til at det var mulig å få den som sikringsradio, men det trenger jeg ikke).

 

Noen som har erfaringer med overnevnte radioer? Og kan bekrefte selgerens påstand om at HX-370 "er den samme som" den legendariske VX-170.

 

(Jeg kunne selvfølgelig gått for noe safe, som Icom F-34, men er ikke typen til det. Så fremt den ikke er bedre.)

Link to comment
Share on other sites

HX-370 er i grunn ein maritim vhf men sjølvsagt også brukande til jaktradio. Trur ikkje den er bygd på samme lest som VX-170.

VX-824 er sikringsradioen, klargjort med nødknapp for signallering, og også ein mykje dyrere radio.

 

Men det finst enno VX-180, som er arvtageren til VX-170, og det er ein radio du får til ca 2.000- med 1800 maH batteri. Det er i grunn ein bra radio, har IP54 / MIL-STD 810, har chassis av aluminium og er ein solid og god radio.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...