Jump to content

Er dette normalt ?


Guest

Recommended Posts

Denne posten er også postet under "Hagle", men pga usikkerhet mtp hvilken kategori spørsmålet hører under poster jeg det her også. Moderator må gjerne editere.

 

Jeg har i det siste lagt merke til at når jeg skal skyte med det nederste løpet, så virker det som om patronene skraper litt borti selve låsekassen på min 682 Gold. Man hører en slik skrapelyd og kjenner littegranne motstand når man lukker geværet.

Haglen er helt tett og fin og det er ikke noe slark noe sted. Jeg har tatt ut ejektorene og renset dem og føringsveien. Har også oljet og smurt med fett der som Beretta sier det skal være olje og fett (les; våpen grease).

Jeg har ikke eid geværet så veldig lenge, men kan ikke huske at det var slik da jeg kjøpte det. Jeg har spekulert i om det kan ha skjedd da jeg skjøt med noen Nitedal TS Ultra patroner, den ene hylsen måtte nemlig pirkes ut.

 

Det snodige er at jeg også har en eldre Beretta S56E som jeg har skutt en del lerduer med og som oppfører seg på samme måte, når jeg putter i klikkpatroner (eller vanlig ammo) så skraper de borti låsekassen. Jeg har gjort alt helt gullende rent og haglen er tight og fin ellers.

 

Hva kan dette skyldes og er dette farlig ? Har hørt at noe ammunisjon har tykke rander, men i disse tilfellene gjelder det altså all ammo.

 

Jeg får fint lukket begge geværene og de låser godt. Alle råd og innspill mottas med takk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...