Jump to content

Praktisk rifle til jakt?


thedane

Recommended Posts

Jeg kan jo ikke gjøre stort med folk som tøyer lovverket en smule fordi de selv synes det er greit. Det finnes derimot byråkrater som registrerer denne holdningen, og sikkert kunne tenke seg muligheter for å regulere og sperre skytevåpen mer effektivt enn dagens situasjon tillater.

 

Om jeg oppfattes som spydig er forståelig når man ser hvor mange som lager sine egne lover blant skyttere i vårt lille nisseland.

 

Jeg har også hatt mye moro med ting som smeller, men det er vel ikke særlig smart å offentliggjøre dette, eller å glorifisere ”tøffe” skytevåpen i jakt sammenheng?

 

Hvis man derimot går rundt i skogen og skyter på levende blinker for moro skyld, er det jo kjempekjekt med en lyddempet Ruger mini med en drøss i magasinet.

 

Andre igjen har mer enn nok med tre patroner.

 

Våpen med mulighet for mange runder passer for meg best på bane, og i kontrollerte former, de som eventuelt måtte ønske å more seg med levende blink får heller tåle spydigheter.

 

8)

Link to comment
Share on other sites

Leser du i det hele tatt hva du svarer på før du poster :?:

 

1) Alle våpnene som er nevnt over er godkjent for jaktbruk, halvautomatene er eksplisitt godkjent per våpen

2) Det er ikke lov å fylle opp magasinet på de overnevnte - det er ulovlig og også unødvendig

3) Du vet ikke nok om skytevåpen til å forstå ironien i sammenligningen mellom eldgamle krigsvåpen med marginale sikter og tvilsom presisjon mot moderne halvautomater.

 

Hvorfor skulle disse (udefinerte) byråkratene du nevner strammme inn våpenlovene fordi enkelte påpeker at de faktisk forholder seg til gjeldende lov? Kan du vise til noen i denne debatten som tøyer lovverket en smule fordi de selv synes det er greit? Med de eminente innspillene vi har sett fra deg tidligere kan du sikkert fortelle oss hvordan man effektivt kan sperre skytevåpen mer effektivt enn dagens situasjon tillater?

 

At du kommer med en totalt imbesil stråmannsargumentasjon om at mange (stråmenn) som lager sine egne lover blant skyttere i vårt lille nisseland og at enkelte (stråmenn) her inne glorifiserer tøffe (udefinert) skytevåpen og at andre (stråmenn) har nok med tre patroner faller egentlig på sin egen urimelighet. Tilbake til start.

 

Videre tror jeg nok at det finnes flere enn meg selv som ville satt pris på at du identifiserte denne stråmannen din som synes det er kjempekjekt å gå rundt i skogen og skyter på levende blinker for moro skyld med en lyddempet Ruger mini med en drøss i magasinet. Er det noen som har skrevet i denne tråden som du tillegger slike holdninger?

 

Til slutt, hvem er disse stråmennene dine som eventuelt måtte ønske å more seg med levende blink og følgelig får heller tåle spydigheter?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...