Jump to content

Feltstevne 26 April på Mysen


Guest Øyvind J

Recommended Posts

Mysen pistollag og Askim pistolklubb har bestemt seg for å samarbeide om å arrangere Stevner i 2009. Første stevne vi inviterer til er feltstevnet "Vårspretten" den 26 April.. Det blir ei kort løype med mulighet for å gå mange runder. Vi bruker deler av NM-løypa, og noen nye hold, med skyteavstander fra 5 til 70 meter...

Dere kan se løypebeskrivelsen og mere info på nettsida vår www.mpl.no eller spør her på fprumet om det er noe dere lurer på så skal jeg svare så godt jeg kan :wink:

 

Hilsen Øyvind Johansen, leder Mpl

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm... det er jo korte skytetider "alle" vil ha :)

 

Joda, Kjetil har beregna vanskelighetsgraden på Løypa, og på en skala fra 1 til 6, hvor 6 er lett, og 1 er krevende ligger løypa til "Vårspretten" på 2,7

 

Til sammenligning var NM løypa på 2,6 (grov/fin)

 

Vi får se hvordan det går, og så justerer vi litt til neste stevne

 

Øyvind

Link to comment
Share on other sites

Kjetil har lagt inn avstander, skytetider, figurstørrelser , målgrupper og skytestilling inn i et regneark der de forskjellige faktorene blir vektet og sett i sammenheng. Snart kan forhåpentligvis alle bruke dette for å kunne avgjøre hvordan løypa en har "satt" blir vektet i vanskelighetsgrad. DA kan vi sammeligne de forskjellige feltøypene opp mot hverandre og lage et felles system som en rangering av skytternes poengsum i forhold til den faktorverdi som løypa gir.

Link to comment
Share on other sites

Det stemmer, tok løypen i Brumunddal i helgen og la inn utifra slik jeg kan huske (tatt litt på gefülen) dere finner link til oppsettet her:

 

Brumunddal 5 april: http://www.modumpistolklubb.no/Stevner/2009/Feltmodeller/Feltmodell_Brumunddal.pdf

Mysen 26 april: http://www.modumpistolklubb.no/Stevner/2009/Feltmodeller/Feltmodell_mysen.pdf

 

Videre har fagkomite ytret ønsker om at vi kjører ett test prosjekt i år sammen med en del av de som arrangerer felstevner, dette for å se om vi kan bruke en slik modell for fremtiden med tanke på utregning av klasseføring mer riktig på felt.

 

Mal kan sendes pr epost til de som måtte ønske, send meg en epost eller en PM

 

kjetil@modumpistolklubb.no

 

K.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...