Jump to content

Tips til rimelig "rangebag" med plass til kronografen?


Sako 30-06

Recommended Posts

Overskriften sier det meste. Jeg har begynt å fyse på noe mer praktisk enn den gamle HV-Ludvik'en til å putte alt mulig skrot nedi når jeg skal på banen. Ønskeliste:

 

:arrow: Minst 50-60cm lang, så jeg får plass til kronografen med alle delene

:arrow: Gjerne noen stropper på utsiden for å feste stativet til kronografen, eventuelt nok plass nedi

:arrow: Nok plass nedi til ammobokser, skiver, hørselvern etcetera etcetera

:arrow: Rikelig med innvendige og/eller utvendige lommer til småræl som stiftepistol, skivelapper, ekstra ørepropper, pussesaker og så videre

:arrow: Litt stiv konstruksjon så ikke alt knøvles sammen i en dunge bare jeg løfter opp bagen

:arrow: Solid stoff (kraftig canvas, cordura eller noe tilsvarende), skulderreim

:arrow: Overkommelig pris, gjerne noe mil.surp.-greier hvis det finnes noe som passer

 

Forslag?

Link to comment
Share on other sites

Den Biltema-bagen er OK den. God plass til krono, stativ og spottekikkert. I bunnen har jeg noen slike plastesker som "smågodt i løs vekt" kommer i men kikker etter noe smartere (til tomhylser, lapper osv).

Link to comment
Share on other sites

Sako 30-06. Det er ikke den samme baggen. Jeg vurderte sterkt baggen til Midway også før jeg kjøpte, men endte opp med 5.11 baggen da den er større og mer solid. Den er skikkelig solid og har mange lommer. På begge sider av hovedrommet er det 2 lommer i A4 størrelse. Den indre ammo baggen du kan ta ut er også kjempesmart. Den er solid og du kan som nevnt feste reima til den også. Reima har en bred skulderpute. Baggen min er sortert som her:

 

Sidelomme 1: Skivelapper

Sidelomme 2: Stiftepistol og ekstra stifter

Sidelomme (stor): Magasiner, mag lader, hylstre

Frontlomme 1: Timer, skytebriller

"Baklomme"1: Colaflaske

"Baklomme"2: Penn og liten notatbok, dorull, forsvarets enkeltmannspakke (tilfelle jeg skyter meg i foten :) )

Hovedlomme: Kronograf, hørselvern, våpen, ammo

Indre sidelomme: A4 blinker

Indre sidelomme 2: eventuelt andre våpen

 

 

Baggen gjør det som nevt lett å organisere skikkelig. Nå er det bare å hive oppi ammo og våpen så er jeg klar til skytebanen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...