Jump to content

erfaringer med CZ SP-01 og litt til..


Hedmarkingen

Recommended Posts

Er det noen som har noen erfaringer med denne ?

 

Jeg lurer også på hvorfor i sv*** det ikke finnes noen som tar seg bryet å skrive omtaler om forskjellige pistoler/revolvere og sende dette inn til ett egnet blad? Jeg tror at det hadde vært lurt om en hadde laget en "testgruppe" på foreksempel 4 persjoner med nok "fartstid" inne skyttersporten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes du har en meget god ide! "Subjektive" omtaler av våpen er alltid interessant å lese. For å få til dette og for å kunne gjør de nogenlunde like så må vi først bli enige om et standard format for hvordan de skal skrives. Det blir da lettere for de ulike forfatterne å strukturere omtalen og lette arbeidet med å få til en skikkelig og grundig test. Vi kan så lage en liste over våpen vi mangler omtale om. Flere omtaler om et våpen er jo også greit for å kunne sammelikne.

Det går også ann for flere å lage en omtale sammen.

 

Her er noen tema som jeg mener bør være med (i oppgitt rekkefølge)

 

Kort intro om historien

Egnet bruksområde

Tekniske data (med bilder)

Demontering og tips til vedlikehold

Presisjon med ulik ammo (gjerne med bilder)

Eventuelt egne ladninger som passer

Eventulle mods som bør/kan gjøres

Tilbehør

Oppsummering

Link to comment
Share on other sites

Ideen er knallgod ,men hvorfor begrense seg til fire personer ?

 

Det som vil gjøre ett slikt forum bra er mangfoldet. alle har vi forsjellige erfaringer. Jeg er med på en del forum med mine andre interesser der mange skriver om sine erfaringer med alt fra fotoutstyr til plastbyggesett (med tilbehør i hue og r*va). jeg har også sett amerikanske våpenforum med akkurat dette. Så det å ha en egen forum del med brukererfaringer der folk kan skrive om sin erfaring med sine våpen, evt våpen de har prøvd tror jeg hadde vært en god ide.

 

Ett par linker kan jeg legge med her

 

www.gundirectory.com er en ganske intresant plass har jeg funnet ut, og litt av det du etterlyser her

 

www.fredmiranda.com for de av dere som er fotoentusiaster

Link to comment
Share on other sites

Dette er det jo prøvd på i Skytternytt.

 

Har lest de fleste testene der, men for meg virker de karene for "forutinntatte" i sine konklusjoner.

(Eller lite kunskapsrike om du spør meg)

Det har vært noen konklusjoner på et par våpen, som det ikke er mulig å finne noen på et stevne, med lignende våpen, som støtter dem i deres konklusjoner.

 

Er nesten så en skulle tro det var bestemt på forhand hvem som skulle komme best ut av en test...

Stiller meg undrende til at Norges eneste "mandagsutgave" av testvåpenet havnet hos dem...

 

Nå kjenner jeg en av de karene rimlig godt, så jeg håper å tror det ikke er slik :roll:

Link to comment
Share on other sites

Ideen er knallgod ,men hvorfor begrense seg til fire personer ?

 

Det som vil gjøre ett slikt forum bra er mangfoldet. alle har vi forsjellige erfaringer. Jeg er med på en del forum med mine andre interesser der mange skriver om sine erfaringer med alt fra fotoutstyr til plastbyggesett (med tilbehør i hue og r*va). jeg har også sett amerikanske våpenforum med akkurat dette. Så det å ha en egen forum del med brukererfaringer der folk kan skrive om sin erfaring med sine våpen, evt våpen de har prøvd tror jeg hadde vært en god ide.

 

Ett par linker kan jeg legge med her

 

www.gundirectory.com er en ganske intresant plass har jeg funnet ut, og litt av det du etterlyser her

 

www.fredmiranda.com for de av dere som er fotoentusiaster

 

ett sånt opplegg som www.gundirectory.com har hadde vært fint, går det an å lage noe lignende på dette forumet?

Jeg fant ikke noe om SP-01 der, kun P-01..

Det er irriterende å google seg halvt til døde å lese en hel hau med brukerkommentarer når de ikke har ett felles poengsystem.

Det skulle iallefall ha vært gitt poeng på:

ergonomi

brukervennlighet ( er den lett å skille fraverandre for puss)

treffsikkerhet

finish ( er den nøye satt sammen, åssen passer delene iverandre ovs )

pris

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...