Jump to content

Diana Panther 34


Celcius

Recommended Posts

  • 1 month later...

Da kan jeg bare legge til at jeg har bestilt meg en Diana Panther 34 med trestokk i kaliber 4,5mm fra jaktdepotet i Drammen. Tenkte jeg kunne begynne med litt treningsskyting for morro skyld. Skal ordne meg med en plass i kjelleren med kulefanger og blinker. All skytetrening er god trening. Skal bli morro å begynne med noe man gjorde for mange tiår siden. Jeg er litt spent på hvordan denne børsa er å skyte med og hvilken presisjon rifla gir. Jeg skal ha kikkertsikte på rifla så jeg har bestilt med stålringer til riflen. Har en Bushnell Sportsmann i 3-9x40 liggende her som jeg har tenkt å montere på våpnet. For håpe at avtrekket er sånn noenlunde bra justert fra fabrikken. I følge jaktdepotet var det en enkel sak å justere det. Så nå er det bare å vente til hentelappen kommer i postkassen min.

Link to comment
Share on other sites

Dette er meget bra luftvåpen og avtrekket er som de har nevnt for deg veldig enkelt å justere selv om det er godt "out of the box"

Når det gjelder montasjer til denne så vil jeg på det sterkeste anbefale å kjøpe SportMatch eller BKL helskinne for at alt skal sitte skikkelig,

stålringer hjelper lite viss de ikke har nok klemflate og gode skruer...eller...viss de har interlock så er det en mulighet for at de sitter om du borer hullet for låsepinnen litt dypere på montasjeskinna.

 

Ellers så må jeg bare korrigere at viss du har kjøpt med bøk/valnøtt/laminatstokk så er det en av classic modellene du har kjøpt...eller premium ;)

Link to comment
Share on other sites

Falk

 

Gratulerer :D

 

Har selv lyst på ett Diana 34 med treskjefte.

Har ett eldre Diana 34 på hånden for kr 400,- + frakt i cal .177

 

Men syntes det var litt mye rust på det, skjeftet hadde også noen skader foran, en tidligere eier hadde satt inn en lang bolt og mutter der spennarm festes i breech/løpsinnfestingen.

 

Bolten var så lang at den hadde tatt i treverket, der skal stå en splint der med låsclips.

Regner med at jeg hadde måttet sette inn ny fjær, stempelpakning også.

Dette har jeg forøvrig liggende, løpspakning har jeg ikke.

Men det er en smal sak, hvis jeg kjøper dette Diana 34 så må jeg fjerne bolten som er satt i, og bestille ny splint med låsclips.

 

Når det gjelder avtrekk så synes jeg Slavia 634 har det desidert beste avtrekket " rett ut av eska " av de luftgevær jeg har.

Det er justert slik at det har ca 70% av max motstand.

 

Rart kanskje, det har samme avtrekk som Slavia 630/631, men er en fryd å skyte med.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kulene kjøpte jeg på sigmaskin i Sverige, Svinesund. Kostet 130,- for en 500 boks, de har endel forskjelige kuler der, til nå har jeg prøvd gamo pro match og expander, men RWS en er den som har gått best til nå, men skal prøve de h&h kulene. :D

Link to comment
Share on other sites

Hører til sjeldenhetene at gamo kuler går bra så at RWS kulene går bedre er ingen overraskelse, av RWS kuler bruker jeg helst RWS Meisterkugeln, disse går rimelig bra i ikke altfor kraftige luftvåpen.

 

Ellers er det JSB Exact og H&N kuler som funker best i de aller fleste børser, nå snakker jeg selvsagt ikke om spisse kuler og hollow point som H&N også leverer...

 

Ellers funker også penetrator og predator bra i noen børser..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...