Jump to content

ruger mk2/mk3


Hedmarkingen

Recommended Posts

Er litt usikker på om du mener mk2 som er rifle, eller mk3 som er pistol, eller begge to. Begge to er etter min mening gode og solide våpen som gir mye for pengene.

 

Det er pistol jeg mener, det burde være nogså klart når det er posta i pistol..

Har tenkt å kjøpe meg en brukt, har litt lyst på en i rustfritt såfremt det er å få tak i "rustfrie" sikter og skinne for montase av refleksikte.

Ett svart sikte på ett våpen som ellers er rustfritt ser ikke pent ut synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Ruger leverer kun svarte sikter som standard (Vanskelig å skyte med rustfrie sikter, medmindre du står i mørket å skyter på en opplyst blink.). Mk2 er ikke borret eller gjenget for picatinny/weaver-rail og dette må eventuelt gjøres i ettertid medmindre du vil bruke en salmontasje som erstatter eksisterende grep.

 

Volquartsen leverer skinne:

https://www.volquartsen.com/products/290-mkiimkiii-scope-mount-silver

17.jpg?h=400&w=630

 

Hadde en MK2 i ca 10 år. Avtrekket trenger litt innsats for å bli bra - min var kresen på ammunisjon, men gikk bra med Eley Club. Grepet fra fabrikken var glatt, men ble bra når jeg erstattet det med et fra Hogue. Demonteres for puss uten verktøy. Personlig ble jeg aldri helt dus med vinkelen på grepet, men det må du nesten prøve selv. Siktene fra fabrikken virker litt skranglete, men gikk aldri i stykker, man får sikter man kan ettermontere, men de jeg har sett er uten unntak sorte.

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen på MKII og MKIII er hovedsakling magasinutløseren er flyttet fra under pistolgrepet til en mer vanlig plassering, med MKIII må vel magsinet stå i for å kunne ta et avtrekk og MKIII er klargjort for skinne.

 

Begge pistolene er solide og gode pistoler. De er ikke match-våpen, men med litt jobb så blir avtrekket godt.

Jeg har håndtert 4-5 ulike MKII pistoler og kan ikke huske å ha hatt forkiling eller andre problemer. Et par av disse var også klubbvåpen som så og si aldri ble pusset.

 

Personlig foretrekker jeg bullbarrelversjonene av pistolen, men det er en smakssak.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er vel et av de mest utbrette klubbvåpen i Norge :D

 

Har sett våpen som ikke har vært pusset på 2 år.

Når det stoppet å funke fikk det en dasch med Biltema våpenspray eller 556, så gikk det 2000 skudd til.

Noe av det jeg syntes er dårligst på pistolen er det originale siktet, det krever en microskopisk liten skrutrekker for å få stilt sideskruen.

Avtrekket er nevnt av andre.

Grepet kommer ann på han som holder den, noen liker det veldig godt...

 

Sett den fast i en testbenk og du kommer til å få hakeslepp, topp pressisjon :D

Link to comment
Share on other sites

Ja det er vel et av de mest utbrette klubbvåpen i Norge :D

 

Har sett våpen som ikke har vært pusset på 2 år.

Når det stoppet å funke fikk det en dasch med Biltema våpenspray eller 556, så gikk det 2000 skudd til.

ikke fått puss på 2 år :shock:

Da skulle våpenet ha vært demontert og gitt en omgang med ultralydrens.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...