Jump to content

Jeg vurderer ny stokk. Hva med Bell and Carlson?


73alfa

Recommended Posts

Jeg har såvidt sett litt på Bell and Carlson sine stokker som selges hos Midway. Jeg tenker altså på å bytte ut ATI-stokken som jeg har på Mauseren med en Medalist eller Medalist Varmint. Er det noen her inne som har førstehånds erfaring med disse stokkene? Er de verd prisen? Hvordan er passformen i forhold til å putte en gammel Mauser (KV67) nedi?

Link to comment
Share on other sites

Jeg gjorde et røverkjøp på Midway for en tid siden. De hadde feilpriset en "Bell and Carlson Medalist Varmint/Tactical Stock Mauser 98 with Aluminum Bedding Block System Varmint Barrel Channel Synthetic Mossy Oak NEW Break-Up Camo" til den nette sum av 119kr, så med flyfrakt over dammen og gebyr for lavprishandel fikk jeg den for 257kr. Sparte nok 3500kr.

Kjøpte den for å lage jaktstudsare i 6,5*55 til konemor (og litt til meg og da). Litt tilpassninger har det blitt; En utvekst på magasinbunnen stusset i beddeblokka og måtte dremles og løpskanalen må nå pusses litt dypere. Tror den blir gulle god når jeg blir ferdig!

 

m3od1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Er denne Medalist varmint-stokken helt flat under forskjeftet, eller buer den slik at Harris-tofoten ikke vrir seg løs? Jeg kunne egentlig hatt mest lyst på en som er buet på undersiden (slik som M24). Den vanlige Medalist-stokken er kanskje det, men den har vel nettskjæring, som jeg igjen egentlig ikke ønsker... ja, det skal ikke være lett (eller kanskje rettere sagt: jeg er vanskelig...) ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Her er et grep som jeg brukte på min B&C.

http://www.midwaynorge.com/apps/eproductpage.exe/showproduct?SaleItemID=213397

http://www.midwaynorge.com/apps/eproductpage.exe/ShowProduct?saleitemid=112784

Jeg kjøpte begge og valgte den første som er tiltenkt hagler. Det er den som passer best til fyldige stokker.

Bruk sprit eller bremserens før montering. I tillegg er det lurt å legge ei tynn larve lim langs kantene for å slippe at det løsner.

De gir svært godt grep, selv når de er våte av regn og sludd.

Jeg har også ei rifle i våpenskapet som er påført lim og sandblåsersand; Den har godt grep, men riper opp alt annet i skapet :?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...