Jump to content

Kimber 1911 .45 APC og Tanfoglio match


Vargar

Recommended Posts

Hei, er ikke noen reser på pc og har ikke prøvd å skrive noe her før men jeg håper det går greit. :)

 

Jeg ser at Kimber anbefaler å bytte rekylfjæren for .45 ACP og .40 S&W etter 1500 -1800 skudd. Videre anbefaler de å bytte tennstempelfjæren og mainspring etter 5000 skudd. Mitt spørsmål er om dette kan være nødvendig.

 

Man kan på Tanfoglio S.A. pistoler få satt inn et EGW avtrekkersett fra Henning`s shop. Mitt spørsmål her er hvor mye kortere blir avtrekksbevegelsen/resetbevegelsen. På en standard Tanfoglio S.A. pistol er bevegelsen 6mm målt ved avtrekkerens laveste punkt, midt på avtrekkeren selvsagt noe mindre, og minst der avtrekkeren forsvinner inn i pistolrammen.

 

Takker på forhånd for alle svar.

Link to comment
Share on other sites

Rekylfjærer er billige og å bytte den tar ca 30 sekunder under puss. Jeg pleier å bytte rekylfjær i 1911er hver par tusen skudd eller så, det er en billig forsikring. Kjører du svake ladninger på harde fjærer kan du sikkert la det gå lengre.

 

Jeg kjenner ikke til de nye (II) Kimberene, men de gamle er identiske med Colt Series 70 og da skal man egentlig bytte tennålsfjær samtidig med rekylfjæren. Jeg tviler på om det medfører noen katastrofe om man mister skyteren i bakken med løpet først om man har hoppet over et bytte, men det er greit å gjøre det samtidig, tar under et minutt og koster enda mindre enn rekylfjæren. Det er greit å få blåst dritten ut av tennålskanalen samtidig også.

 

Mainspring synes jeg ikke det har så veldig mye for seg å bytte før man erfarer seg funksjonsfeil av to grunner: Jeg ser ingen sikkerhetsmessige eller slitasjefremmende effekter fra det og selve operasjonen er litt mer komplisert enn hva jeg forventer at den jevne bruker kan gjøre uten instruksjon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...