Jump to content

Rådyr Besøk I Hagen!


Åsmund96

Recommended Posts

Jeg har veldig mange flott besøk av ville dyr på plenen vår, så her er en Rådyrgjeng på plenen.

 

 

Her er snuser de godt!

normal_DSCN0986.JPG

 

 

Noen vil andre veien, og noen en annen vei!

normal_DSCN0987.JPG

 

 

Et lite humorbilde: JEG SITTER FAST!!!

normal_DSCN0989.JPG

 

 

ET dårleg nærbilde

normal_DSCN0992.JPG

 

 

I am Alone!

normal_DSCN0992.JPG

 

 

Eit flott besøk var dette!

normal_DSCN0994.JPG

 

 

 

 

 

Her et av mine flott besøk! Litt dårlege bilde fordi kameraet er gammelt og har dårleg sensor.

Link to comment
Share on other sites

Ranger, det var en venn av meg som er 14 år, og faren. De skulle på Hare/revejakt det en tidligere gang. Hunden fikk los på rådyra! De mistet hunden av synet, det vart mye leven i bygda. Men de hadde lov, det var ikke lovbrudd. En mann for til og med ei rifle for og skyte hunden.

 

Så det hadde du ikke turt!

Link to comment
Share on other sites

Huff nei, hvis folk ikke vet hva jakt med hund går ut på, og misforstår totalt og tror hunden vil ta rådyra, og noen tror faktisk at hunden jager rådyra til jegeren også, så ville jeg ikke sluppet hunden selv om det var lov.

 

Det er dessverre mange som ikke skjønner at hunder som brukes til rådyrjakt ikke har sjanse til å ta igjen rådyrene. Rådyrene har full kontroll de, stopper gjerne og beiter litt, ser litt mot hunden og "jogger" rolig videre når losen nærmer seg. Og de løper akkurat hvor de har lyst, bikkja bare følger etter. Ofte ligger bikkja 10 minutter bak rådyrene, fordi rådyrhunden er kortbeint og mye saktere enn rådyr. Det kan du jo fortelle de som ikke vet dette. :wink:

 

Langbeinte hunder som brukes til rev og hare er ikke lov å bruke på rådyr, kanskje derfor naboene reagerte?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...