Jump to content

Hjelp ! Underbitt valp


Finsk Spets

Recommended Posts

Har en valp på 5 mnd nå som akkurat for øyeblikket er underbitt. Når den var mindre var den litt overbitt.

Noen her på kammeret som har erfaring med hvordan dette vil utvikle seg ?

Akkurat nå er den i tannfellingsfasen, og har fått endel nye tenner.

Ville ikke fortvile enda, ofte vokser underkjeven ltt fortere en overkjeven så bittet kan bli bra når tannfellingen er over. :D

M

Link to comment
Share on other sites

Kan rette seg dette, men pass på at de tennene som skal ut faktisk detter ut. Dersom hunden for dobbelt sett med tenner kan dette føre til senere tannstillingsfeil, og det hjelper lite ovenfor en dommer å forklare det med at melketenna "hang litt godt" ... Noen melketenner må faktisk hentes ut av dyrlege om du er litt uheldig.

Link to comment
Share on other sites

Valpen min var underbitt når jeg fikk han. Det har nå rettet seg til å bli et perfekt bitt. Snakket med dyrlege om underbitt, han sa at dette har har å gjøre med hvordan kjevene vokser og relativt ofte vil det gå seg til. Han mente at tannstilling osv ikke hadde noe med problemet å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Den første valpen som ble født hjemme hos oss i 1993, var underblitt. Jeg brukte selv tannregulering i den tiden og hadde små gummi-strikk på "togskinnene".

Disse strikkene festet jeg på hver hjørnetann og hadde strikket liggende framme på nedre del av tennene. Og bittet rettet seg perfekt ut.

Nå hadde ikke denne hunden pels etter boka, så hun ble aldri stilt ut. Men jakte kunne hun, selv med flotte regulerte tenner :P

 

Renathe

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...