Jump to content

Links hagle. Forslag?


daafjorden

Recommended Posts

Jeg er førstegangskjøper av hagle (links) og er komplett i villrede for hva jeg skal velge. Lommeboken setter er begrensning på ca 4-5000,- Helst minst mulig.

 

Vet at jeg bør ta meg en runde og prøve de forskjellige, men jeg er litt på jakt etter brukererfaringer også.

En selger anbefaler alltid det de selv selger, og blir ikke alltid like objektiv om dere skjønner.

Ser for meg en 12/76 hagle som primært skal brukes til rypejakt.

 

Håper dere kan komme med litt tilbakemeldinger.

Link to comment
Share on other sites

Det høres ut som det må bli en halvautomat på deg. De fleste halvautomater har skims som endrer hagla fra Høyre- hendt til Venstre hendt. Dette er en fordel dersom du senere skal selge hagla, om den kun passer venstrehendte så begrenser du markede kraftig.

 

Innenfor den prisen du har satt så kjøpe en pent brukt av god kvalitet. Nypris kr 8 - 10.000 skulle bli rundt 5000 brukt.

 

Her er et mere utfyllende svar.

Link to comment
Share on other sites

Du skulle vel kunne få en Remington 870 pumpehagle for den prisen.

Links utgaven har utkasteråpning mot venstre i stedet for høyre.

Nå er det ikke sikkert at pumpehagle er det du hadde tenkt deg, men det er nå en mulighet.

 

Mvh Komla

Link to comment
Share on other sites

Hadde egentlig ikke tenkt meg pumpehagle. Ser heller i retning o/u hagle.

Har sett at baikal har billige hagler, men har også hørt litt negativ om de. Er usikker på om den negative omtalen er av relevans, eller om det bare er på det kosmetiske....

 

Hvor kan jeg sjekke utvalget i brukte våpen?

Hva skal jeg være obs på mtp kjøp av brukte våpen?

Kan de leveres inn til sjekk hos våpenforhandler før kjøp?

 

Mvh

Daafjorden

Link to comment
Share on other sites

Tror nok at det meste av den negative omtalen av Baikal kommer av det kosmetiske, som du sier.

Jeg kjøpte min Star Baikal Links o/u i '94, og har aldri hatt problemer med hagla. Den er driftsikker og har god sikring, og gir du den godt vedlikehold har du hagle i mange år. Baikalen er jo ingen skjønnhet og kan virke litt klumpete, men jeg synes den er god å skyte med.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Hadde egentlig ikke tenkt meg pumpehagle. Ser heller i retning o/u hagle.

Har sett at baikal har billige hagler, men har også hørt litt negativ om de. Er usikker på om den negative omtalen er av relevans, eller om det bare er på det kosmetiske....

 

Det der er bare tull. som jeg har skrevet en annen plass på forumet, så finnes det garantert penere, lettere og mer avanserte hagler, men baikal er arbeidsjern og seriøst mye for penga.

En onkel av meg som har skrevet for stort sett det som er av jaktblader i norge, og har testet nok våpen til jakt, velger fremdeles sin 25år gamle star baikal O/U når han skal på rypejakt.

 

Skulle du finne ut at pumpehagle har noe for seg, tror jeg du får mest våpen for minst penger med en remington 870 supermag med syntstokk. de har vært solgt nye fra forhandler helt ned i 2990,- i vinter. XXL har normalpris på 3990,-.

 

Hvis du strekker budsjettet ditt til 9000,-, så ligger det en Beretta Silver Pigeon 686 links med koffert og 5 choker (Standardpakke) på finn.no for tida. har ligget ute i snart 14dager uten å få solgt....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...