Jump to content

EM Praktisk hagle, Tsjekkia


blackops92

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Da er ESC 2009 over.

 

Tilslutt ble det 7 nordmenn som reiste nedover, 5 skyttere, 1 RO og en tilskuer/fotograf. En norsk skytter ble desverre DQ'et, men sånn er gamet.

 

Stevnet bestod av 22 stager, 5 stager med slug, 3 med buckshot og 14 stager med birdshot(på birdshotstagene kunne man også benytte buchshot hvis man ønsket)

324 skudd totalt.

 

Masse utfordringer, noen litt utfordrende no-shootstål var det også :mrgreen: Samt poppere på ca 50 meter, mange strevde med de.

 

Praktisk hagle er sterkt voksende, det var deltakere fra 24 land/regioner representert i Tsjekkia forrige uke, og uten at jeg har de nøyaktige tallene, så tror jeg også at deltakerantallet var ganske mye større nå i år, enn det var for 3 år siden.

 

Dette er noe vi må få til i Norge også

Link to comment
Share on other sites

Har elendig skyldfølelse for at jeg ikke fikk blitt med denne gangen. Men det var pod som fikk stukket kjepper i hjulet denne gangen. Men jeg håper jo at forbund og myndigheter kommer til en forståelse og at vi får praktisk hagle på programmet her på berget.

 

 

(på den annen side så sier master studenten i meg at det er helt greit med en forsinkelse mindre...)

 

 

 

PS... Jeg kommer til trondheim, antar at antrekket er "pent" denne gangen?

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Hvilke klasser skytes det i Praktisk Hagle?

Er det noen hagler som egner seg for praktisk hagle som selges i Norge?

Kan man få kjøpt hagle som medlem i NFPS?

Er det noen pumpe hagler, eller halvautomat hagler som selges i Norge, som man enkelt kan sett på magasin forlenger hvist man vill konkurere i utlandet?

Link to comment
Share on other sites

For å svare litt, jeg kan jo noe om praktisk hagle.

 

Det er 4 divisjoner i praktisk hagle; Standard manuell, Standard, Modified og Open.

 

Det som vil være hovedkriterien for at en hagle skal være brukanes, er at det er mulig å sette på magasinforlenger på den. Noe de aller fleste pumpe og halvautoer kan.

 

Og ja, det er masse hagler som selges i Norge som er egnet;Benelli M2, Remington 870(her strides vel de lærde om den er egnet eller ikke...), 1100, 11-87. Mossberg i forskjellige versjoner, og endel flere kjente og ukjente merker.

 

Og nei, man kan pr. i dag i utgangspunktet ikke få kjøpt hagle som medlem av NFPS.

 

Og de fleste pumpe/halvauto er det enkelt å sette på magasinforlengeren.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...