Jump to content

22Hornet ammo til rypejakt vinterstid


ante

Recommended Posts

Er det noen som har tips til slik ammo som funker? Har såvidt brukt S&B FMJ, men den virker ikke helt stabil. Har søkt litt på forumet her og ute på nettet forøvrig, og registrerer at RWS nevnes ganske ofte, men hvor får man tak i denne om mulig i det hele tatt?

Lader ikke sjøl, men om noen lader 22Hornet til denne bruken må vi ta en prat :D

 

Børsa er forresten en BRNO FoxII.

 

Mvh

 

Anders

Link to comment
Share on other sites

...tenkte jeg måtte kommentere denne, uten å være uenig med noen; S&B FMJ (og SP) skutt med CZ 427 har fungert utmerket for meg. Av alle kaliber og forskjellige produsenter jeg har brukt av fabrikkladet ammo, har denne vært den desidert beste. Ingen uforklarlige bommer på jakt eller "fluer" på blinkskyting! Mange tusen skudd!

Link to comment
Share on other sites

Vapex i Sverige lister RWS-patronene, men grøsselig dyre der også. Ca 15kr synes jeg blir i overkant uansett kvalitet.

Kjøpte 6-7 esker S&B sammen med min 527 bare for å ha noe å komme igang med. Den ene eska med helmantel gikk sånn passe (35mm-100mtr.) Ellers samlet de dårlig, fikk børsa bedda uten at det gjorde utslag. (Ekstra irriterende var det at hylsene hadde for trang tennkanal, som medførte betydelig ekstra-arbeid for å lade pånytt. (Løsning:? http://www.sinclairintl.com/cgi-bin/cat ... type=store ))

Heldigvis så krympet samlingene betraktelig når egenproduserte patroner kom i løpet. Var nesten på å se mørkt på hele rifla, prøveskiva fra fabrikken var heller ikke imponerende, men nå ser det adskillig lysere ut! :)

Så om du ikke lader selv enda, så er det kanskje på tide! :)

Link to comment
Share on other sites

Takker for mange gode svar på mine forespørsler. Skal ta en tur til min lokale G-sport forhandler her i byen og forhøre meg om RWS.

 

...tenkte jeg måtte kommentere denne, uten å være uenig med noen; S&B FMJ (og SP) skutt med CZ 427 har fungert utmerket for meg. Av alle kaliber og forskjellige produsenter jeg har brukt av fabrikkladet ammo, har denne vært den desidert beste. Ingen uforklarlige bommer på jakt eller "fluer" på blinkskyting! Mange tusen skudd!

 

Dette viser vel bare at S&B ikke nnødvendigvis går dårlig i alle våpen. Dette har vel vært emne i flere andre tråder såvidt jeg har sett. I mitt våpen har de hatt en tendens til å spre mye, så jeg vil derfor gjerne ha et alternativ å prøve.

 

Forøvrig ser det vel ut til at det kan være en ide å begynne å lade hjemme :D

Link to comment
Share on other sites

Har nå vært i kontakt med min lokale G-sport forhandler. De ringte Gresvig sentralt som importerer RWS. Sentralt hadde de ca 40 esker på lager av 22Hornet FMJ til den nette pris av kr 369,- PER ESKE!!! Det er 20 stk i en eske.

 

Nå skjønner jeg hva dere mente med dyre pang..he he :D Bestilte et par esker, så nå bør de funke altså :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...