Jump to content

MS luftpistol


C.Patron

Recommended Posts

  • 11 months later...

At luftpistol er svært god trening er riktig som PNMF skriver. Jeg mener faktisk at luftpistol er den beste treningen en pistolskytter kan få, det er også noe av den billigste treningen som er tilgjengelig.

 

Det er imidlertid ikke kun god trening, det arrangeres også konkurranser innen metallsilhuett luftpistol. For tiden er det kun Eidsvoll sportskyttere (ESS) som arrangerer slike konkurranser, selv om det tidligere har vært flere andre klubber som også har arrangert slike konkurranser (Alta sportskytterklubb, Loppa sportskytterklubb, Lillestrøm og omegn pistolklubb og Bivrost sportskytterklubb). Det er tre øvelser i kategorien: metallsilhuett luftpistol fri, metallsilhuett luftpistol stående og metallsilhuett luftpistol sammenlagt (resultatene fra fri og stående legges sammen og utgjør sammenlagt). På ESS sin bane ble det i 2008 satt tre offisielle norgesrekorder på luftpistol metallsilhuett, dvs. rekorder i alle MS luftpistol øvelsene (offisielt sett).

 

Eidsvoll sportskyttere vil også i 2009 arrangere aproberte MS luftpistol konkurranser som er åpne for alle. ESS ønsker alle velkommen til den første konkurransen, som er 18. januar kl.12:00-16:00.

 

Luftpistoler som er godkjent brukt i NSF luftpistol er også godkjent til metallsilhuett luftpistol, så det er bare å ta med seg luftpistolen og møte opp på Eidsvoll.

 

Neste konkurranse er ikke satt ennå; men vil bli annonsert på http://www.metallsilhuett.no, her på http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=51&t=13561&p=152597#p152597 og på http://www.eidsvollss.no

Resultatene blir lagt ut på metallsilhuett.no

 

I tråden om metallsilhuettstevner på Eidsvoll finnes også beskrivelse av hvordan man finner skytebanen.

Link to comment
Share on other sites

Eidsvoll sportskyttere har flere klubbvåpen, en del Twinmastere og to Morinier.

Moriniene er ferdig innskutt, med klikkskjema, og alle klubbens luftvåpen kan lånes av de som ønsker å delta i konkurransen.

 

Som PNMF skrev i sitt første innlegg så skjøt Gunnar Torsdalen meget bra med sin Twinmaster på treningen i Kongsberghallen.

Resultater fra metallsilhuett luftpistol konkurranser kan sees på http://www.metallsilhuett.no under resultater.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

PNMF skryter av luftpistolskyting I Kongsberghallen.

 

Ser av tråden at PNMF har hatt hyggelige opplevelser innendørs med luftpistol I Kongsberg Hallen på trening hos Kongsberg Metallsilhuett-Skyttere.

 

Norges Metallsilhuett Forbund ved presidenten (PNMF) har ekskludert Kongsberg Metallsilhuett-Skyttere som har denne aktiviteten som et tilbud til sine medlemmer. PNMF er selv medlem av Kongsberg Metallsilhuett-Skyttere, klubben han har ekskludert og samtidig bruker. Hva slags uryddig opptreden er dette?

 

Kanskje vi kunne få et svar på dette fra rette vedkommende.

Link to comment
Share on other sites

Dette vil kanskje være enklere for andre å skjønne dersom det henvises til hvilken del av lovverket det er snakk om. :idea:

 

Lovverket kan man forøvrig finne på http://www.metallsilhuett.no under "Om" i menyen øverst og under "lovverk" i menystigen til venstre i skjermbildet.

 

I dette lovverket, som i andre lovverk, er det mye som legger opp til tolkning. Jeg er derfor ikke helt sikker på at de som eventuelt leser NMFs lovverk vil komme fram til samme konklusjon som PNMF :!:

 

 

Edit: skrivefeil

Link to comment
Share on other sites

Jøss, NMF har jaggu mye om straff og straffeforfølgelse i sitt lovverk. :shock:

Tro hva som gjør at ett så ommfattende regelverk er nødvendigt?

 

Ellers så merker jeg meg denne, får ikke en hviss persons lovprisning til å stemme med denne regelen her. :?:

e) Arrangerer eller deltar i arrangement eller oppvisning med diskvalifisert eller ekskludert

lag eller lagsmedlem, eller deltar i idrettsrelatert virksomhet i land som NMF har vedtatt

ikke å ha idrettslig samkvem med.

 

I full prakt:

§ 2 (Straffebelagte handlinger/unnlatelser)

Straff etter disse bestemmelser kan ilegges, dersom person eller organisasjonsledd:

a) Bryter lover, vedtak, sikkerhetsforskrifter eller -bestemmelser eller unnlater å

etterkomme pålegg fra overordnet ledd.

b) Begår økonomiske misligheter, utøver rettsstridig vold eller på annen måte opptrer

uredelig eller uhøvisk

c) Betaler, lar betale, tar imot godtgjørelse eller inngår avtale om å ta imot godtgjørelse

som er i strid med gjeldende bestemmelser

d) Gir usanne eller villedende opplysninger eller forklaringer

e) Arrangerer eller deltar i arrangement eller oppvisning med diskvalifisert eller ekskludert

lag eller lagsmedlem, eller deltar i idrettsrelatert virksomhet i land som NMF har vedtatt

ikke å ha idrettslig samkvem med.f) Overtrer bestemmelsene i NIFs kapittel 12: Doping

g) Nyter alkohol/rusmidler på bane/anlegg eller garderobe for utøvere, ledere eller lag

h) Eller på annen måte opptre slik at det kan skade NMF, dens valgte tillitsmenn,

medlemmer eller metallsilhuettens anseelse.

Ved vold og andre alvorlige tilfelle av bråk og uorden i tilknytning til et arrangement kan lag

og andre organisasjonsledd som har ansvar for eller deltar i arrangementet ilegges straff

uavhengig av om forholdet rammes av reglene foran og uten at det kan påvises skyld. Slik

straff må være egnet til å forebygge lignende hendelser.

 

Og så har vi den her, som jeg ikke helt skjønner kommer i spill, når det gjelder en hel klubb som er eksludert, og ikke en enkletperson.

§ 13 (Offentliggjørelse. Taushetsplikt)

Saker som behandles etter disse bestemmelsene skal vanligvis ikke offentliggjøres. Den instans

som treffer avgjørelse i saken kan når særlige grunner foreligger vedta at avgjørelsen skal

offentliggjøres og på hvilken måte dette skal skje. NMFs styre kan gi regler om taushetsplikt.

NMFs styre kan vedta offentliggjøring i saker hvor dette finnes påkrevet av allmenne hensyn.

 

Minner litt om visse komuniststaters måte å styre på. :roll: Tror ikke MS er noe for meg nei, er nok tryggere å forholde seg til snille og ettergivende forbund som t.d Praktisk forbundet. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Vingemutterens innlegg er kortet ned av 001

Jøss, NMF har jaggu mye om straff og straffeforfølgelse i sitt lovverk. :shock:

Tro hva som gjør at ett så ommfattende regelverk er nødvendigt?

 

Minner litt om visse komuniststaters måte å styre på. :roll: Tror ikke MS er noe for meg nei, er nok tryggere å forholde seg til snille og ettergivende forbund som t.d Praktisk forbundet. :wink:

 

Spørsmålet er vel ikke hva som gjøre et så omfattende regelverk nødvendig, spørsmålet er vel mer hva som gjør det nødvendig å bruke de forskjellige §§ og regelverket slik det er blitt brukt i det siste :?::?::?:

 

Det er en meget beklagelig situasjon metallsilhuettforbundet er kommet opp i, men jeg håper man ikke lar enkelte personers oppførsel gi et slikt utslag som du her nevner; at man ikke ønsker å skyte metallsilhuett.

 

Forhåpentligvis vil forbundet bli ferdig med denne saken på årets generalforsamling 21. februar. Etter det kan vi kanskje forsøke å... nei nå sier jeg kanskje mer enn jeg har lov til, best å stoppe her. :mrgreen:

 

Vi skyter i allefall metallsilhuett på Eidsvoll, og der er alle velkommen 8)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
jeg har vel egentlig forstått det som om dette med utestengelsen av KMS er en personlig krangel\uenighet mellom noen ganske få personer?

 

Tror denne saken ble avsluttet på Generalforsamlingen. Tiden er vel inne for å se fremover og bidra med noe positivt for de som er interessert i sporten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper alle kan være enige om at denne saken nå er avsluttet, og at alle kan bidra til ro i metallsilhuettforbundet.

 

Det å skape ro i forbundet og mer aktivitet i form av skyting (ikke syting) vil i allefall være min fremste oppgave i NMF i tiden fremmover.

Link to comment
Share on other sites

Som tidligere president, vil jeg på det sterkeste avvise at det fra det tidligere NMF styret var person krangel. At mange likevel oppfattet det slik, beklager jeg. Vil samtidig ønske Presidenten lykke til i sitt arbeide og håper, som han at konflikten nå er avsluttet fra alle.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...