Jump to content

Sikring og magasin Mauser K98


trevis

Recommended Posts

Jeg har en Landrømauser K98 cal 30.06 som jeg er meget godt fornøyd med. Det er bare et par ting som kanskje kunne vært enda bedre. Det gjelder magasin og sikring. Våpenet er utstyrt med kikkert som hindrer bruk av orginal mauser sikring. Det er derfor montert av Landrø, Timney 1/4 sikring. Den fungerer godt men jeg skulle gjerne ønsket noe enda bedre. Har aldri hatt utilsiktet avfyring av våpenet men har likevel ikke den trygge overbevisningen om denne er hundre prosent idiotsikker. Sikringsfløyen har også en tendens til å komme for nær kikkerten i sikret posisjon. Dette kan vanskeliggjøre avsikring i kaldt vær med votter eller hansker på hendene.

Ønsker også en smartere måte å kunne tømme fylt magasin på. Jeg må nå repetere med sluttstykket via kammeret for hver enkelt skarpe patron som ligger i magasinet for å tømme.

Et på undersiden uttakbart magasin vil kanskje være en god løsning?

Ser på internett at fabrikken Voere tilbyr clip magasin for 3 eller 5 patroner og også et par forskjellige typer sikringer som er enkel å ettermontere.

Vil være takknemlig om noen som har gode råd å gi meg vil svare. Gjerne også fortelle om priser på disse ting, leveringstid osv.

Hvis noen har slike saker som de vil selge håper jeg å høre fra vedkommende.

Link to comment
Share on other sites

På mauseren min har jeg skifta ut hele bakre delen av sluttstykket med en glatt type uten sikring, denne: http://www.brownells.com/aspx/ns/store/ProductDetail.aspx?p=20645&title=BOLT%20SHROUD

 

Og skifta avtrekk til en type med sikring, denne: http://www.brownells.com/aspx/ns/store/ProductDetail.aspx?p=1686&title=BOLD%20TRIGGER

 

Jeg har og Voere underbeslaget med 5 skudds Sauer-type magasin, kan anbefales.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...