Jump to content

Emma. 338RUM1 sin nyopppussede driling.


Raudnakke

Recommended Posts

Der var drillingen min ute ja :lol: . Glemte å ta bilder av bak-kappen. Fikk fjernet plast-kappen og lagt i ny kappe av tre med serratering som følger svingen på bakstykket. Tre er penere enn plast ja.

Fikk tak i denne fra et dødsbo til 12000 kr.

 

montasjen til kikkerten ble montert av rogne våpen til ca 5000 kr.

Oppbygging av stokk, ned-pussing av løp og 5 nye strøk(for hånd), ny bak-kappe, full overhaling av kasse og justering av snellert, beising av stokk og tilpassing av stokk til meg kostet ca 4500 kr på børsemakerlinja på støren.

Meopta 1,5-6x42 står på toppen-ca 5000 kr den gangen. Ønsker meg en 1-4x22 meopta med lys for å få en litt slankere kikkert som passer bedre til børsa samt til flukt-skyting. Stor takk til Raudnakke som la ut bildene for meg :D

 

Mangler bare litt kos & stell med fremskjefte, så er den dønn strøken! Det "hvite" på børsa er våpenfett, ikke skitt!

 

Sauer(simson-suhl) er merket. Den er fra Mars 1963.

 

kaliber 12/70-8x57IRS :lol:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jo, Stokken er bygget opp for å passe til skyting UTEN kikkert!!! Får heller leve med at hodet må løftes litt for å passe i kikkerten!! Viktigste for meg var å kunne bruke drillingen med de originale åpne siktene. Da berger jeg turen hvis kikkerten skulle trøbble. Justerbar høyde på stokken var aldri et tema da det ikke sømmer seg på et slikt våpen :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...