Jump to content

6.5x47 - tomhylser/løp


brodsjo

Recommended Posts

Hei,

 

i en annen tråd blei jeg tipset om 6.5x47. Hadde planer om å bytte inn sako 75 sporter kal. 308. i en Sauer e.l. i 6.5x55, men vil undersøke muligheten for 6.5x47. Har forstått at dette kaliberet fortsatt ikke er veldig utbredt i Norge.

 

Derfor mine spørsmål:

 

Hvor handler dere hylser? Fant noen hos landrø, men de var jo veldig dyre.

Hvor kan jeg få tak i løp kamra for dette kaliberet? og hvor mye må jeg ut med?

 

Ser for meg at det nesten kan lønne seg å heller kjøpe et nytt gevær i 6.5x55.

 

hilsen Brodsjo

Link to comment
Share on other sites

Hei Brodsjo

 

6,5x47 Lapua begynner å bre om seg også i dette landet. :)

 

Det begynner å bli noen forumister her på kammeret som har dette kalibret.

 

Joda. Hylsene ER dyre, men behandler du de godt varer de lenge! Lapua har som kjent hylser av svært god kvalitet.

Av løp så er det "blandet drops" blant de jeg vet om. Flere forskjellige fabrikater som alle er kamret hos flere forskjellige børsemakere her til lands. Det er også et par nordmenn jeg vet om som har vært i Åland og fått kamret pipe i dette kalibret.

Selv så tok jeg direkte kontakt med Schultz & Larsen i Danmark, og kjøpte ferdig kamret pipa av dem. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte 6,5x47 hylser hos hjemmelading.no, betydelig billigere en hos Landrø. Har en Sako 75, med 3 forsjellige piper. 308 win, 260 Remington og 338 Federal. Alle er tilpasset av Albert I. Rafdal, og kan lett bytte mellom kalibene. 260 Remington pipa er fra Lilja, og skyter meget bra. Rafdal, Sako 75 og Lilja i 6,5 funker godt sammen. Kort leveringstid også, anbefales.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...