Jump to content

Spørsmål om fangst.


Åsmund96

Recommended Posts

Åsmund96

 

Ser at du lurer på om du kan feste connibaer på trestammen, hvis du ikke har lyst til å snekkre kasser så kan du dra til plantasen eller "låne" av naboen, noen plast potter til planter. er bare å lage slisser til fjæra og hull til ståltråden som skal holde fella på trestammen.bilde er av connibaer 120.

 

348171.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Hallo igjen.

 

Nå har eg fleire spørsmål.

 

Spørsmål 1: No har eg laga kasse til mine feller, og no.... Korleis henger eg dei opp i treet? Kan gjerne få bilder og ei god forklaring.

 

2: Eg har eit par jupevinger i frysen som eg trur kan fungera. Går det ann at eg kline på min honning og legger den bak i kassen og sette på ein klut med honning på desse to som stikke ned? Eller blir det problemer?

 

Håper på raske svar, haster litt.

Link to comment
Share on other sites

Hallo igjen.

 

Nå har eg fleire spørsmål.

 

Spørsmål 1: No har eg laga kasse til mine feller, og no.... Korleis henger eg dei opp i treet? Kan gjerne få bilder og ei god forklaring.

 

2: Eg har eit par jupevinger i frysen som eg trur kan fungera. Går det ann at eg kline på min honning og legger den bak i kassen og sette på ein klut med honning på desse to som stikke ned? Eller blir det problemer?

 

Håper på raske svar, haster litt.

 

Jeg ville plassert en stokk på skrå opp etter ett tre,kanskje legge den ann på ei grein. stokken må ikke være for skrå men mellom 15 og 30 grader. fest kassa på stokken helt oppe ved treet å dekk over med granbar.Fella bør stå 1,5- 2 meter over bakken.

Bare plasser åte bak fella slik at måren må presse seg igjennom fella for å nå åta-

Lykke til :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...