Jump to content

Toll


ssp1

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Noen som veit hvor lenge pakka mi ligger i tollen..? Har vert der i 2 dager nå :shock:

 

 

Kommer ann på hvem som skal fortolle den. UPS/FedEx kjører den ut til mottaker samme dag. men vil vel ikke ha noe med våpen å gjøre.

POsten Norge er ett problem. de er utrolig trege. Fikk en pakke med USPS sendt som Global Express (EMS) og den brukte vel to dager fra USA til Gardermoen. Posten brukte så 8 dager på å fortolle den og få den levert.

Link to comment
Share on other sites

Btw; Det skader slett ikke å ringe :wink:

 

Nei, men min erfaring er at det ikke hjelper mye heller... Men koster jo ikke noe særlig å prøve.

 

 

 

Bruker de mer enn en dag på å fortolle en EMS pakke, gjør de noe feil IMHO.

Jeg har blitt så lei av posten at jeg bruker UPS/FedEx så mye som mulig når det gjelder pakker fra USA, selv om de er dyrere.

Link to comment
Share on other sites

Det er et par ganger jeg har fått beskjed om at vedkommende skal løpe opp med pakken til fortolling med det samme, når jeg har ringt til EMS avdelingen ved Gardemoen. Sannelig så var de fortollet kort tid etter.

 

Men jeg også har større sans for fedex, her får du fortollingskrav tilsendt i ettertid. Hvis jeg ikke tar feil, så tar de heller ikke ekstra gebyr for utgifter rundt fortollingen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg ikke tar feil, så tar de heller ikke ekstra gebyr for utgifter rundt fortollingen.

 

Det skal du ikke med EMS heller (med mindre det har kommet en endring i den senere tid). Og ett tips vil derfor å vurdere Global Express (EMS) istedenfor Priority mail hvis en får pakker med USPS som har så høy verdi at man må betale mva. Greit nok at ems er litt dyrere men man kan trekke fra en hundre lapp som Posten tar for å fortolle andre enn EMS. Så i realiteten trenger ikke EMS å være så mye dyrere på alle pakker.

Link to comment
Share on other sites

8 dager synes jeg var lenge! EMS pakkene jeg bruker å få tar ca 2-3 dager opp til Trondheim, forutsett at man har tegnet avtale med posten om at de skal fortolle pakken for deg.

 

Btw; Det skader slett ikke å ringe :wink:

 

Posten brukte 21 dg på forenklet tollbehandling på en pakke til meg. Fra USA og til Norge tok det 2 dg.

 

kammerlader

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...