Jump to content

når registreres ett løpsemne?


Ole_Netland

Recommended Posts

diskuterte litt med en kamerat i dag, og noe vi ikke ble enige om er når registreres ett løp/løpsemne? jeg mener at løpsemnet blir registrert ved import til norge og kjøpere vider må ha godkjent søknad, men han var ikke enig, han mente at så lenge det bare var ett løpsemne så var det fritt frem for hvem som helst å kjøpe det, var først når det ble brotsjet kammer i det og gjenget for låsekasse at det skulle registreres.

 

eller er det så at privatpersoner ikke kan kjøpe løpsemner men at det skal gå via børsemaker som skal registrere dette når det selges derfra?

 

kan noen her gi ett raskt og greit svar på dette?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har akkurat vært i samme situasjon og var veldig i tvil hvem som skulle ha papirene mine, etter som selger av blanks og børsemaker ikke var samme person.

Jeg kontaktet 2 personer her på forumet pluss han som hadde godkjent søknaden min.

Fikk det samme svaret fra alle sammen,

selger av blankset skal ha papirene.

 

Jeg syns i utgangspunktet dette virket litt rart, men det er jo logisk, jeg går til børsemakeren med blankset og gjenpart på min søknad (som er mitt foreløpige våpenkort)

Dette blir jo egentelig det samme som å få pipa om ei børse man allerede har papirer på, da skal jo ikke børsemakeren ha noen som helst papirer, men bare se ett våpenkort for den pipa man allerede har.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...