Jump to content

Forskjellen på CZ American/Varmint/2E ?


JanTore55

Recommended Posts

Motsatt, raskeste løpslengde på 22lr ligger mellom 14" - 16" etter dette faller utgangshastigheten.

 

Forøvrig er forskjellen mellom Varmint og American 452 også i overflatefinishen. American har høyglanspolert løp og låsekasse (låsekassa er den enslig om å ha høyglanspolert og blånert). Varminten har en mer "voksen" stokk, med litt lenger pull. Varminten har som Brno mod 2 og std og Lux utgavene av 452, en skjefteskrue i løpet. American har ikke denne skruen, men en egen skrue bakerst på låsekasse tangen.

 

American er fjellbørsa (og den vakkreste).

Varmint er tyngre og passer bedre til blinkskyting og for personer med litt voksen anatomi.

 

Har selv American i 22lr Varmint i 17hmr (17hmr har samme kassa som American). Og mener dette er to gode våpen.

Annbefaler kjøp av CZ453 Varmint (grunnet at denne har to festeskruer i låsekassa og justerbart avtrekk).

Kjenn på de, og bestem deg utifra hva som føles best for deg.

Link to comment
Share on other sites

Takk for et godt svar ;D

 

Jeg har vært innom tanken på en .17hmr pga flatere kulebane og så

er den litt mer "fleksibel" (Kan felle større dyr)

 

Etter å ha lest litt på amerikanske nettsider og i ditt innlegg har jeg kommet frem

til at det står nok mellom American i 22LR og Varmint i .17HMR

 

Eneste ulempe som jeg ser med en .17HMR er at ammo er dyrere enn .22LR ammo og vanskeligere

å få tak i. Men jeg må nok "kjenne litt" på disse våpnene :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...