Jump to content

Jaktfelt Jæren- mitt første jaktfetltstevne


Origo

Recommended Posts

Da har jeg debutert som jaktfeltskytter.

Etter å ha hatt lyst til å prøve meg på dette i flere år har jeg nå enedelig fått det til. Tidligere år har det som regel kollidert med feltstevner i DSF sin regi. I år har jeg trappet ned litt den typen skyting, og anledningen bøy seg til å prøve jaktfelt.

Kunne neppe funnet en bedre dag å debutere på, spesielt med tanke på skyteforholdene. Det var en flott dag, med noen få minusgrader, sol, og vindstille.

Opplegget var sånn ca dette tror jeg:

Hare, sittende, 80m

Grevling, sittende, 110m

Rype, stående, 55m

Rev, liggende, 100m

Rådyr, sittende, 100m

Bever, stå, 115m

 

Jaktfelt er, som de fleste vet, veldig forskjelig fra felt i DFS. Men samtidig har de en del av de samme momentene.

Jeg var spesielt spent på dette med å skyte i litt andre skytestillinger, samt dette å skyte uten bruk av reim.

Noe gikk bedre enn forventet, og noe var minst like vanskelig som fryktet. Stående skyting med lang arm er vrient!

Sittende skyting med bruk av kasse var uvant, men gikk igrunnen veldig greit.

Arrangørene hadde laget, et for meg, flott opplegg. Gode standplasser, gode standplassledere, og god tålmodighet med en debutant. Den obligatoriske drøsen etter endt runde var også hyggelig. Det eneste jeg kunne ønske fra arrangøren er en oppdatert hjemmeside med resultater.

Det var helt sikkert flere "Kammerfolk" i løypa uten at jeg kom i kontakt med noen av de. Men mener jeg iallefall så et profilert medlem på resultatlista.

Forhåpentligvis treffer jeg noen etterhvert, For dette ga mersmak, og jeg kommer helt sikkert tilbake en annen gang.

 

Poengsum? godt fornøyd :-)

Link to comment
Share on other sites

Ja i dag var det alldeles strålende forhold! Gnistrende snø, helt blikkstille ( :shock: - det er tross alt Jæren vi snakker om...) og knallblå himmel, minus 8 - kan man ønske mer?

 

Er passe fornøyd med dagens innsats - sprakk på siste stående men da var det jamt slutt på fokuseringa da jeg hadde helt andre og viktigere ting surrende i hodet (guttungen innlagt på sykehus - fikk beskjed på andre standplass). Jeg endte på 123 p.

 

Origo - skjøt vi sammen kanskje?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...