Jump to content

Vekt på hylser.


510 Førland

Recommended Posts

Driver å tester ut 338 rumen min som eg ønsker å gjøre så god så muligt, slik at det er bare skytteren det står på.

Fikk nettopp 200 nye hylser som eg tenkte eg skulle lage til på beste måte. Ta lengda på de, utvendigt på halsen, og luke ut de som har for stor vekt forsjell. (Kammeret mitt er foresten kamret med en match brotsj eller hva de kalte det, så den er enormt trang. Kulene sitter dønn fast uten at eg presser hylsene etter skyting selv om eg gjør det, så det er nokk ikke nøye om eg fin pusser halsen.)

 

Men så til spørsmålet.. Som da er: Hvor stort avik i grains burde det vere på de hylsene eg skal hente alt ut av? Vet at dette sansynligvis ikke er nødvendigt på dette opplegget mitt, me det er nå bare slik at eg har fått ideen. Har kostet på så mye hele vegen på våpen, osv, at nå vill eg fortsette..

 

Takker for alle svar.

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo begynne med å gruppere hylsene for eksempel innenfor 1eller 2 grains, og se hvordan det står til med vektvariasjonen. 1 grain er vel unødvendig lite variasjon, men hvis du soretere alle etter vekt vill det kanskje gi seg selv hvilke hylser som bør skytes sammen. Du kan eventuellt tusje de som er like på vekta med en egen farge.

 

Kammeret mitt er foresten kamret med en match brotsj eller hva de kalte det, så den er enormt trang. Kulene sitter dønn fast uten at eg presser hylsene etter skyting selv om eg gjør det, så det er nokk ikke nøye om eg fin pusser halsen.)

Mulig jeg ikke helt forstår hva du mener her, men har du et trangt kammer blir det svært viktig både for presisjon og sikkerhet at du vet om du har nok klaring mellom hals, og kammer, og da på hvert enkelt skudd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...