Jump to content

lengde på sauer forskjefte?


Ole_Netland

Recommended Posts

hva er lengden på fosrkjeftet på en sauer 202 clasic? tenker da på lengde med reim feste målt fra suttstykket når det er lukket. saken er at jeg skal få meg en slik sauer, og er da nyskjerrig med tanke på valg av demper og løpslengde, litt greit å vite da hva lengden på løpet må være til bak kant av demper for at det ikke skal bli konflikt der ( ja, løpet skal være lengdre enn forskjeftet er jo teleskop demper)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke en slik, så ta det med en klype salt, men ut fra bilde av rifla på sauer sine sider og informasjon om hvor lang den er totalt + info om lengde på løpet, kom jeg ved hjelp av mine overaskende rustne matematikkevner fram til at lengde fra støtbunn til tuppen av framskjeftet er ca 32cm.

 

Det kan stemme. Men det kan også hende at det ikke gjør det :wink:

 

Uansett fikk jeg bumpet tråden din så det er sikkert en eller annen heldig sauereier som gidder å ta seg bryet med å måle for deg denne gangen :D

 

 

Mvh Palinder

Link to comment
Share on other sites

43,5cm? Hvis det er 43,5cm fra støtbunn til tuppen av framskjeftet på denne rifla(les første innlegg):

 

s202_classic_neu_03.jpg, så lurer jeg på hvor langt løpet er... ca90cm :roll: ?

 

Unnskyld flåsete flisespikkeri, men jeg klarte ikke å la være. Du mener jo helt sikkert hele fortreet, eller hur?

Link to comment
Share on other sites

det går greit det... var egentlig løpslengde ut til forkant av forskjefte/reimfeste jeg var ute etter da, men har nå fått med noe tall, kan bare måle på den andre saueren når jeg kommer hjem, går ut fra forskjeftene ikke er like lange på jakt match og clasic... så dumt å få laget til ett løp som bare passer i den ene saueren...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...