Jump to content

Problemer med Mauseren...Den har en skrue lös.


9,3x62 SL

Recommended Posts

Den stoppe-skruen som sitter på underbeslaget på Mauseren min har ödelagt gjenger. Vet ikke om det er skruen eller våpenet som har defekte gjenger...Men en av delene er det.

 

Det er den skruen som gjör slik at den store skruen holder seg på plass.

 

Er dette noe alvorlig? Kan den store skruen på underbeslaget lösne under skyting, slik at jeg må drasse på skrujern?

 

Er litt dårlig til å forklare enkle ting, så jeg legger ut et bilde:

 

underbeslag600pk7.jpg

Link to comment
Share on other sites

ja. kort sagt.

 

i praksis får man avogtil ikke brukt dene skruen da riktig tiltrekking av skjefteskruen fører til at den lille skruen kansje ikke passer med et av de tre eller fire hakkene som er i den store skruen (usj dette ble klønete forklart) så på mine mausere blir den lille skruen bare brukt i tilfelle det tilfeldigvis passer å bruke den. skjønner?

Link to comment
Share on other sites

ja. kort sagt.

 

i praksis får man avogtil ikke brukt dene skruen da riktig tiltrekking av skjefteskruen fører til at den lille skruen kansje ikke passer med et av de tre eller fire hakkene som er i den store skruen (usj dette ble klønete forklart) så på mine mausere blir den lille skruen bare brukt i tilfelle det tilfeldigvis passer å bruke den. skjønner?

 

Jepp, jeg skjönner. Har selv hatt problemer med å få den lilleskruen til å passe i sporene til storskruen..

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er av interesse så har midway slike skruer: http://www.midwaynorge.com/apps/eproduc ... mID=763592

 

Takk for tipset, Furnesz :)

 

Men det går nok bra uten skruer, da de som har svart, sier at det ikke trengs. Men kan jo spörre den lokale våpensmeden, har han sikkert noen skruer, som jeg kan få gratis...

 

(Forresten så er du på vennelista mi på Nettby) :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...