Jump to content

Optimic Laser Avstandsmåler


makri

Recommended Posts

Har ikke erfaring med den du sikter til, men til en relativt lav pris kan jeg anbefale denne. Kjent merke og funker for meg iallefall.

http://www.ddmr.no/index.php?page=vis_p ... ign=kelkoo

 

Gneker man på noen hundrelapper på noe slikt utstyr , så kan det vere at du ikke blir fornøyd med noe, spesielt vist det ikke er annerkjent merke og da er det vekkastet penger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke prøvd så mye slike målere, men underveis så ble en faktor nevnt som viktig når jeg kikket på dem og det var at måleren har mulighet for 'scanner' egenskap.

 

D.V.S at den måler kontinuerlig så lenge du holder knappen nede, eller innenfor en tidsperiode. Da vil avstanden som du leser bli endre seg kontinuerlig med hva du peker på i motsetning til andre (billige) der du får et snapshot av avstanden til akkurat det du treffer der og da (eksempelvis så traff du treet der fuglen sitter, eller så traff du berget 40m bak og du vet ikke sikkert hva du traff). Med scanner så vil du se at avstanden endrer seg når du bruker den og lett se hva som er treet og berget.

 

Sikkert mange meninger om dette som med alt annet.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Apropo Optimic avstandsmåler. kjøpte denne http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=199 for noen uker siden, (ikke på winge ) det er det ALLER MEST bortkasta jeg har kjøpt noen gang,den skal måle fra 15-600 meter, men den måler på en god dag max 250 meter. henger seg opp slik at jeg må ta ut batteriet for å få den på igjenn. å det beste av alt,butikken jeg kjøpte den på er lagt ned (intersport) kjøpte den på opphørssalg.. men kan noen fortelle meg hvorfor det er slik at den ikke måler halvparten av det den skal,? har andre erfaring med denne? er edt bare jeg som har vert uheldig med dette eksemplaret ? hvem vet? æ vert så førbannja

Link to comment
Share on other sites

Beklager, det leste eg meg ikkje opp til, fekk ein telefon her og begynte å skrive umiddelbart.. Ta kontakt med Winge eller andre som selger denne og legg fram problemstillinga, hvis du er heldig og får napp, kan det hende du får lokka dei til å sende den inn å reklamere på den og betale frakt og omkostninger, det er tross alt betre om du får ein som virker mot eit lite utlegg..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...