Jump to content

Generalforsamling i NMF den 21. Februar


Mentor

Recommended Posts

Generalforsamling i NMF den 21. Februar.

 

Jeg var forrige uke på en våpenmesse for våpenforhandlere på Olavsgård på Skjetten.

Der fikk jeg se en innkalling til NMF`s 12. ordinære Generalforsamling.

I det skrivet som var sendt ut til klubbene tilsluttet NMF (med unntak av Kongsberg MS som er ekskludert) står det ikke noe informasjon om den protesten på ekskluderingen av KMS som KMS sendte styret i NMF i brev av den 22. juni 2008.

Saken/protesten sto ikke oppført på listen over saker som skal opp på årsmøtet.

 

Denne saken bør være avgjort før den ordinære Generalforsamlingen skal avholdes slik at ved en eventuell avvisning av vedtaket/eksklusjonen vil Kongsberg MS ha stemmerett på NMF`s ordinære Generalforsamling.

Slik situasjonen er nå er ikke KMS engang innkalt til Generalforsamlingen.

 

Dette begynner å bli tragikomisk:

 

NMF sier i brev til KMS datert 1. desember 2008 og undertegnet av Presidenten:

 

I henhold til paragraf 9 skal det gjennomføres ekstraordinær generalforsamling når forbundsstyret bestemmer det eller når minst en tredjedel av de stemmeberettigede delegater til generalforsamlingen krever det.

Vi har ikke mottatt slikt krav fra medlemsklubbene. Siden ordinær generalforsamling i henhold til lovverket skal avholdes i januar eller februar, har styret vurdert at det ikke er behov for å kalle inn til to generalforsamlinger som maksimalt vil kunne ha en måneds mellomrom.

KMS anke på eksklusjonen vil bli oppført på sakslisten og representant fra KMS vil bli invitert til å fremlegge partsinnlegg i forbindelse med saksbehandlingen.

Skal saken da inn under generalforsamlingens del 7 "Innkommende saker og Forslag".

 

Det stemmer nok i henhold til forbundets lover men det Presidenten glemmer å informere om er at styret i NMF ikke har informert de andre klubbene om hva som skjer og det faktisk er den ekskluderte klubben KMS som i ettertid, den 5. januar 2009, har informert kontaktpersonene i landets klubber i h. h. t. liste i siste nr av Silhuetten.

 

NMF har ikke informert klubbene.

 

Det er vel f…n så klart at ingen andre har krevd at saken kommer opp før Generalforsamlingen da NMF ved Presidenten ikke har informert de andre klubbene i Norge om situasjonen og kravet fra KMS.

De andre klubbene er derfor ikke i stand til å ta en avgjørelse å sende inn forslag til at denne saken skulle opp på ekstraordinær- eller i forkant av årets Generalforsamlingen.

Presidenten og styret ønsker tydeligvis ikke at saken skal komme opp og de prøver å tie den ned.

 

Klubbene tilsluttet NMF bør nå si fra at nok er nok i denne saken.

 

Forlang at saken kommer opp før årets Generalforsamlingen.

 

Et styre som gir lover tilbakevirkende kraft, motarbeider MS-skyting i Norge, ekskluderer den største og eneste klubben i Norge med godkjent bane, men selv ønsker å stå fram som gallionsfigurer trenger vi ikke i en liten skyttergren som denne.

Vi er så få at dette burde vi vært foruten.

 

Siden den rette ansvarlige for denne saken i NMF`s styre stadig er innom på disse sidene i forumet og sikkert ikke ønsker å før en dialog her på nettet, så kanskje han kunne gjøre som foreslått nedenunder.

 

Sende ut informasjon om denne saken til klubbene slik at det kommer et svar på eksklusjonen før den ordinære Generalforsamlingen.

 

Enten positivt eller negativt.

 

Han jeg pratet med på forhandlermessen var rimelig oppgitt.

 

Thor Dehnæs

Link to comment
Share on other sites

Innlegget til Mentor er kortet ned av 001

Generalforsamling i NMF den 21. Februar.

 

Et styre som gir lover tilbakevirkende kraft, motarbeider MS-skyting i Norge, ekskluderer den største og eneste klubben i Norge med godkjent bane, men selv ønsker å stå fram som gallionsfigurer trenger vi ikke i en liten skyttergren som denne.

Vi er så få at dette burde vi vært foruten.

 

Jeg skjønner at det er lett å la seg rive med, men fakta bør sjekkes før man uttaler seg om f.eks. banesituasjonen :)

Eidsvoll sportskyttere har en bane som er åpen for metallsilhuettskyting, det ble arrangert et fieldpistolstevne der i desember 08. Nå vet jo ikke jeg om det er en spesiell godkjenning som må til for at en metallsilhuettbane skal regnes som godkjent, men på ESS sin bane er det i allefall arrangert aproberte metallsilhuett stevner i 2008.

 

Når det er sagt så må jeg si meg enig i at det er synd at det nå ser ut som om det kun er en bane på Østlandet hvor det arrangeres aproberte konkurranser i metallsilhuett.

 

Det er bare å håpe på at saken mellom NMF og KMS får sin løsning på generalforsamligen, og at det blir en løsning som alle kan leve med. Jeg tror det viktigste nå er å skape ro i forbundet og komme i gang med skytingen igjen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det er på forbundets siden oppført saksliste til Generalforsamlingen 2009.02.21

Metalsilhuett.no

 

Punkt 1. Anke på eksklusjon av KMS som medlemsklubb (fra KMS)

Punkt 12. Forslag til løsning på konflikten NMF/KMS (fra ESS)

 

 

Kan man stille som tilhører her?

Noen som har en adresse på Skedsmohallen?

 

Edit: Google er din venn :wink:

 

Skedsmohallen = Leiraveien 2, 2000 Lillestrøm

Link to comment
Share on other sites

I henhold til "LOV FOR NORGES METALLSILHUETTFORBUND" PARAGRAF 8.2 (ORDINÆR GENERALFORSAMLING).

 

ANDRE AVSNITT:

Klubbene/lagene kan ha tilhørere (innbudte personer) til stede ved general-forsamlinger. Disse personene har ikke tale- og stemmerett, og plasseres slik at det tydelig markeres at de kun er tilhørere. Vedrørende bespisning kan styre avgjøre dette ved hver enkelt anledning.

Link to comment
Share on other sites

Ja da er årsmøte over.

 

Etter en avklaring av møtedelegater ble disse godkjent av delegatene.

Sakslisten ble litt omrokkert og eksklusjonen av KMS opphevet.

Sakene på sakslisten ble gjennomgått noen godkjent og noen ikke.

Tiden er kanskje ikke moden for alle forslagene.

Etter hvert kom vi til siste post på programmet valg av nytt styre.

Presidenten, Visepresidenten, 2.Styremedlem og et 1.Varamedlem var på valg

 

Valgkomiteèn hadde spurt det sittend styre om gjenvalg og bare Visepresidenten ønsket å trekke seg.

 

Det kom imidlertid et benkeforslag på ny President og vedkommende fikk stemmeflertall.

Det kom ny Visepresident

Det ble gjenvalg på 2. Styremedlem.

Det ble valgt nytt 1. varamedlem da tidliger innehaver av stillingen ble President.

 

Etter at valget nærmest var avsluttet kom kasserer på banen og ønsket avløsning av helsemessige grunner.

Det ble derfor valgt ny kasserer.

 

Møtet ble avsluttet slik at vi var hjemme på Kongsberg 23.30.

 

Nytt Styre:

President: Nikolay Mustaparta

Visepresident: Kjell Robert Hvamb

Kasserer: Tor Inge Rossvold

1. Styremedlem Gunnar Torsdalen

2. Styremedlem Bjørn-Erik Tønnesen

1.Varamann: John Flatby

2.Varamann: Bjørn Isaksen

 

Revisor 1: Hans Fredriksen

Revisor 2: Ingar Nordhaug (Reserve)

 

Valgkommitè: Kurt Selmer Paulsen, Bård Sondre Berget, Gjerstad

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har ikke væert med i nmf i mer enn 2 år, men har fått med meg ruskeværet i forbundet :cry: ønsker Nikolay all hell med sin nye rolle på "toppen". Virker som en ildsjel for sporten og vi skøt ett stevne sammen her i Alta et par år tilbake. grusom forskjell resultatmessig oss imellom.

(ja jeg var vel blant di nederste på lista i fin produksjon :oops: ) men idag satte jeg ny pers i fin prod( halvmatch på innebane) og formkurven er heldigvis stigende sammen med interressen for denne plinkinga :mrgreen: neste nå er vel en bedre børse... cz`n duger den, men nye våpen er alltid av intr... spora litt off topic kanskje...

Skulle dette innlegge ikke høre hjemme her så my bad :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...