Jump to content

Kulebanekompensator til Zeiss Conquest mulig?


Redhawk

Recommended Posts

Hei

Trenger litt hjelp og råd. Har bestemt meg for å dra på jakt til Sør Afrika i april :mrgreen: , og har i denne sammenhengen bestillt nytt løp til rifla(Schultz&Larsen) i 9,3X62. Har fra før en Meostar R1 3-12X56 men synes denne blir litt for stor.

Har derfor vurdert en ny kikkert med kulebanekompensator(har sett litt i pcb og funnet ut at 9,3'en har litt stor dropp)

Kikkerten jeg har sett litt på er Zeiss Conquest 1.8-5.5X38 ev Conquest 3-9X40, men lurer på om det kan monteres kulebanekompensator på disse og eventuelt hva de koster?

En brukt Classic i 1.5-6X42 kan og være et alternativ hvis det kan monteres kulebanekompensator på denne? noen som eventuelt vet pris?

Må være litt forsiktig med budsjettet da løp,laddeutstyr,kuler osv osv drar avgårde litt vel mye dollar. Så noen kompromiss vil det bli... men andre kikkerter i samme pris/zoom område med kbk kan og være av interesse.

 

Noen som kan bidra med litt hjelp og informasjon....

Link to comment
Share on other sites

Fikk montert kulebanekompensator på mitt conqest 3-9x40 sikte.Sendte det til zeiss Norge og fikk den igjen etter ca 3 mnd.Kosta 1700 kr inklusive skala for aktuelt kaliber.Finn ut hvor mange klikk du må stille opp fra 100m til 300m og velg skala ut i fra antall klikk du stiller.Funker kjempebra.

Link to comment
Share on other sites

3mnd var jo heftig lang tid :shock: . Da sitter jeg i Afrika, og jeg har enda ikke fått kjøpt sikte og langt mindre fått testskutt slik at jeg vet hvor mange klikk jeg må stille. Finnes det ikke blanke turrets slik at man kan merke selv?

Noen som vet om det finnes andre sikter på markedet i dette zoom området og som har kulebanekompensator fra fabrikk, eventuelt en som kan kjøpes løs slik at jeg ikke blir uten sikte i flere mnd'er??

Ting begynner og haste litt for å si det mildt :?

Link to comment
Share on other sites

Ta kontakt med Poacher her på Kammeret. Han ordnet kompensator til min Victory på noen dager. Jeg innbiller meg at det er raskere å få det ordnet på en Victory eller Classic enn på Conquest, men det kan sikkert en telefon til Zeiss avklare.

 

På Victory-serien er det ihvertfall slik at de ikke trenger å sende kikkerten til Tyskland for å montere en kompensator. Monteringen skjer hos importøren i Norge, og derfor tar det heller ikke lang tid. Jeg syns også å huske at Roe en gang beskrev hvordan man kunne montere kompensatoren selv, men det er mulig jeg husker feil.

 

U

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg låner denne tråden litt for å slippe å lage ny =) er det noen som vet hva slags alternativer man har til kikkerter med kulebanekopensator av samme typen som Swarovski Ballistic Turret, og Burris Quad? og evt. Andre kikkerter med orginalt montert kulebane kompensator? tror det blir Swaro på grovrifla, men syntes det blir litt vel råflott på salongen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...